Verizon si AT&T primesc unda verde de la FAA pentru a utiliza mai multe turnuri 5G in apropierea aeroporturilor
| |

Verizon si AT&T primesc unda verde de la FAA pentru a utiliza mai multe turnuri 5G in apropierea aeroporturilor

in urma cu putin mai mult de o saptamana, atat Verizon, cat si AT&T au activat comutatorul care permite semnalelor lor 5G in banda C sa se conecteze cu telefoanele compatibile pe anumite piete. Ambii furnizori de servicii wireless au fost de acord sa nu implementeze aceste semnale in apropierea anumitor aeroporturi din cauza temerilor FAA si ale profesionistilor din domeniul aviatiei ca 5G ar putea interfera cu citirea altimetrului din cabina de pilotaj.

Mai multe semnale 5G in banda C de la Verizon si AT&T pot fi acum desfasurate in apropierea aeroporturilor

Deoarece masoara cat de departe de sol se afla un avion, in perioadele de vreme nefavorabila sau cand vizibilitatea este redusa, este un instrument important pe care pilotii trebuie sa se bazeze pentru a ateriza un avion in siguranta. Dar astazi, The Hill raporteaza ca FAA a ajuns la un acord cu Verizon si AT&T, care va permite operatorilor sa utilizeze mai mult din spectrul lor de banda C in apropierea aeroporturilor. Aceste semnale sunt importante pentru Verizon si AT&T, deoarece se afla in banda medie, care se intinde intre 3,7 GHz si 4,0 GHz.


Semnalul in banda C al Verizon acopera peste 100 de milioane de persoane din SUA.
Semnalele in banda mijlocie sunt exact ceea ce au nevoie operatorii americani pentru a termina de construit retelele 5G. Asta pentru ca acestea calatoresc mai departe decat mmWave, nu sunt blocate de structuri precum mmWave si pot ajunge la mai multi clienti decat mmWave. Desi nu pot oferi viteze de descarcare de 1Gbps sau mai mult (da, ca mmWave), ele ofera viteze medii de descarcare de 300Mbps-400Mbps, ceea ce este mai rapid decat serviciile 5G in banda joasa, care sunt raspandite de la un capat la altul al coastei.

si daca va intrebati de ce nu am mentionat inca al doilea cel mai mare furnizor de servicii de telefonie mobila din SUA. transportator T-Mobile, se datoreaza faptului ca acesta din urma are o multime de spectru de banda medie pe care l-a achizitionat atunci cand a cumparat Sprint pentru peste 26 de miliarde de dolari in aprilie 2020. Frecventa de 2,5GHz utilizata pentru cea mai mare parte a serviciului 5G al T-Mobile nu interfereaza cu avioanele si nu face parte din banda C.

De-a lungul ultimei saptamani sau cam asa ceva, Verizon si AT&T au transmis informatii mai specifice catre FAA, inclusiv locatia emitatoarelor lor wireless, trimitand in acelasi timp date care includ o „analiza mai amanuntita a modului in care semnalele 5G in banda C interactioneaza cu instrumentele sensibile ale aeronavelor”.

Un purtator de cuvant al FAA a explicat ce a facut agentia de reglementare cu aceste date. „FAA a folosit aceste date pentru a determina ca este posibil sa cartografieze in siguranta si cu mai multa precizie dimensiunea si forma zonelor din jurul aeroporturilor in care semnalele 5G sunt atenuate, micsorand zonele in care operatorii de servicii wireless isi amana activarea antenelor”, a declarat purtatorul de cuvant.

„Acest lucru va permite furnizorilor de servicii wireless sa porneasca in siguranta mai multe turnuri pe masura ce implementeaza noi servicii 5G pe pietele importante din Statele Unite”, a adaugat purtatorul de cuvant. Acordul incheiat la inceputul acestei luni intre FAA, Verizon si AT&T prevedea ca ultimii doi operatori sa se abtina de la pornirea a 500 de turnuri situate in apropierea aeroporturilor, ceea ce reprezinta mai putin de 10% din turnurile 5G ale firmei.

Saptamana trecuta, FAA a aprobat 90% din cererile avioanelor comerciale de a efectua aterizari cu vizibilitate redusa pe aeroporturile unde se afla unele turnuri 5G. Aceasta cifra este in crestere fata de 78% din astfel de aterizari care au fost aprobate saptamana trecuta.

Serviciul in banda C al Verizon acopera peste 100 de milioane de persoane din peste 1.700 de orase din intreaga tara. AT&T adopta o abordare mai lenta, serviciul fiind disponibil in doar opt zone metropolitane din SUA. Chiar daca sunteti client Verizon sau AT&T in mijlocul unei zone in care sunt disponibile noile semnale 5G in banda C, trebuie sa aveti un dispozitiv care sa suporte 5G si frecventele specifice benzii C.

Ce telefoane Verizon si AT&T pot accesa acum banda C 5G?

in timp ce anuntul de astazi indica faptul ca mai multi clienti Verizon si AT&T vor putea accesa in curand semnalele 5G in banda mijlocie de la furnizorul lor de servicii wireless respectiv, se pare ca ambele parti se apropie de gasirea unei solutii care sa permita coexistenta semnalelor 5G si a zborurilor aeriene fara teama ca pilotii nu vor putea folosi altimetrele de pe avioanele pe care le piloteaza.

Printre telefoanele Verizon care suporta banda C 5G se numara Samsung Galaxy S21, Galaxy S21+, Galaxy S21 Ultra, Galaxy Z Fold 3 si Galaxy Z Flip 3. Dispozitivele Apple de la Verizon care sunt compatibile cu banda C includ iPhone 12 Pro Max, iPhone 12 Pro, iPhone 12, iPhone 12 si iPhone 12 mini, precum si iPhone 13 Pro Max, iPhone 13 Pro, iPhone 13, iPhone 13 si iPhone 13 mini.

Modelele de iPad compatibile cu banda C 5G de la Verizon includ iPad Pro de 12,9 inchi (generatia a 5-a), iPad Pro de 11 inchi (generatia a 3-a) si iPad mini 6.

Telefoanele AT&T care functioneaza cu banda C includ Apple iPhone 13 Pro Max, Apple iPhone 13 Pro, Apple iPhone 13, Apple iPhone 13 mini, Apple iPhone 12 Pro Max, Apple iPhone 12 Pro, Apple iPhone 12, Apple iPhone 12, Apple iPhone 12 mini, Samsung Galaxy S21 Ultra, Samsung Galaxy S21+, Samsung Galaxy S21, Samsung Galaxy S21, Samsung Galaxy S21 FE, Samsung Galaxy Z Fold 3, Samsung Galaxy Z Flip 3, Samsung Galaxy Z Flip 3, Samsung Galaxy A13 5G, Google Pixel 6 si Google Pixel 6 Pro.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.