Mii de avioane nu pot ateriza fara vizibilitate la sol din cauza 5G

Mii de avioane nu pot ateriza fara vizibilitate la sol din cauza 5G

Turnurile C-band 5G ar putea afecta mii de avioane din SUA. Potrivit unei decizii luate marti de FAA (Federal Aviation Administration), noile benzi 5G folosite de AT&T si Verizon ar putea interfera cu sistemele de aterizare automata ale unui avion, care sunt concepute pentru a functiona in conditii meteo cu vizibilitate redusa.

FAA da instructiuni unui numar de 6.834 de avioane sa nu se bazeze pe radioaltimetrele lor atunci cand aterizeaza pe anumite aeroporturi, de teama interferentelor 5G. Un radioaltimetru masoara inaltimea la care zboara un avion si este folosit mai ales in timpul aterizarii, atunci cand pilotii nu pot vedea clar solul.

Purtatorul de cuvant al FAA, Lynn Lunsford, a dat urmatoarea declaratie cu privire la aceasta hotarare pentru The Verge:

„Aterizarile in timpul perioadelor de vizibilitate redusa ar putea fi limitate din cauza preocuparilor ca semnalul 5G ar putea interfera cu precizia radioaltimetrului unui avion, in lipsa altor masuri de atenuare. Aceste limitari ar putea impiedica expedierea de zboruri catre anumite locatii cu vizibilitate scazuta si ar putea, de asemenea, sa duca la devieri de zboruri. Suntem angajati cu operatorii de comunicatii fara fir, precum si cu partenerii nostri interinstitutionali, pentru a face tot posibilul pentru a ne asigura ca masurile de atenuare sunt adaptate pentru a preveni perturbarile.” – Lynn Lunsford, purtator de cuvant al FAA, pentru The Verge.

Hotararea FAA precizeaza ca liniile aeriene si pilotii celor 6.834 de avioane considerate afectate de aceasta chestiune ar putea dovedi pe cont propriu ca altimetrele lor sunt protejate si ca nu vor fi afectate de interferentele 5G. Acest lucru va permite avioanelor sa zboare ca de obicei, fara restrictii asupra altimetrului.

Banda de mijloc problematica a AT&T si Verizon se numeste banda C 5G. Desigur, scopul construirii de turnuri 5G cu aceasta banda este imbunatatirea vitezei si a acoperirii. Cu toate acestea, noua banda este mai puternica si, prin urmare, este ingrijoratoare pentru FAA. Banda C 5G si altimetrele radio nu functioneaza pe aceeasi banda, dar frecventele celor doua sunt suficient de apropiate pentru a putea interfera una cu cealalta.

O solutie temporara propusa de Verizon si AT&T este de a reduce puterea turnurilor lor 5G aflate in apropierea aeroporturilor timp de sase luni dupa lansarea benzii C. Lansarea in sine a fost deja amanata cu o luna, pana in ianuarie 2022.

The Verge afirma ca o posibila solutie este de a pune un filtru de banda pe altimetrele radio, dar organizatii precum Comisia Tehnica Radio pentru Aeronautica sustin ca va dura probabil ani de zile pentru a certifica si implementa filtrul in avioane.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.