Livrarile de casti AirPods scad cu peste 33% in trimestrul al treilea
| | | |

Livrarile de casti AirPods scad cu peste 33% in trimestrul al treilea, in timp ce Samsung taie din avansul Apple

inca de cand Apple a lansat AirPods in decembrie 2016, castile stereo wireless adevarat (TWS) au fost un succes. Anul trecut, dispozitivul a continuat sa fie lider in categoria dispozitivelor audio purtabile in ceea ce priveste numarul de unitati livrate si peste 100 de milioane de unitati au fost vandute anul trecut. in aprilie, un raport a afirmat ca Apple planuia sa construiasca intre 75 si 85 de milioane de perechi de AirPods in acest an, in scadere fata de cele 110 milioane care au fost fabricate in 2020.

Livrarile de AirPods au scazut cu peste 33% in al treilea trimestru, pe baza anuala

Acesta a fost primul semn ca consumatorii s-ar putea sa se plictiseasca de dispozitivul care arata atat de ciudat atunci cand a fost imbracat pentru prima data de utilizatori in urma cu cinci ani. in aceste zile nu poti iesi in oras fara sa dai peste mai multe persoane care poarta o pereche. insa, in octombrie, un raport a afirmat ca AirPods nu mai sunt de actualitate si ca sunt de actualitate castile cu fir, o tendinta care a luat amploare atunci cand celebritati influente au inceput sa treaca la purtabilele de moda veche.


Apple ramane lider in ceea ce priveste livrarea de dispozitive TWS
Compania de cercetare de piata Canalys a publicat raportul trimestrial privind livrarile globale pe piata TWS in trimestrul al treilea. Datele includ livrarile efectuate din iulie pana la sfarsitul lunii septembrie si au dezvaluit o scadere brusca de 33,7% a livrarilor de AirPods si Beats in timpul trimestrului. Pentru cele trei luni, Apple a livrat 17,8 milioane de perechi de dispozitive portabile AirPods si Beats, comparativ cu cele 26,8 milioane livrate in acelasi trimestru al anului trecut.

Ca urmare, cota de piata a Apple in industria TWS a scazut de la 37,6% la 24,6%. intre timp, Samsung (inclusiv Harmon Industries) a recuperat ceva teren in fata Apple, deoarece livrarile sale de dispozitive TWS au crescut cu 12,7%, la 8,7 milioane de perechi, in timpul trimestrului. Aceasta cifra se compara cu cele 7,7 milioane livrate in urma cu un an si a dus Sammy la o distanta de 9,1 milioane de unitati fata de Apple, de la avansul de 19,1 milioane de unitati pe care Apple il avea in aceeasi perioada a anului trecut.

Xiaomi a terminat pe locul al treilea, cu livrari in trimestrul al treilea de 4,9 milioane de dispozitive portabile TWS, ceea ce i-a conferit companiei 6,8% din piata globala TWS. Cu toate acestea, pe o baza anuala, livrarile sale au scazut cu 21,3%. BoAt din India si Edifier din China au ocupat locurile al patrulea si al cincilea, cu livrari in trimestrul al treilea de 2,8 milioane si, respectiv, 2,7 milioane.

Compania cu cel mai mare castig pe baza anuala in timpul trimestrului a fost boAt. Firma a inregistrat o crestere de 220,5% a livrarilor de TWS din trimestrul al treilea din 2020 pana in acelasi trimestru din acest an.

Canalys a pus o parte din declinul livrarilor de casti AirPods de la Apple pe seama consumatorilor care asteapta ca Apple sa lanseze a treia generatie de casti AirPods. Acest lucru a avut loc la sfarsitul lunii octombrie, adica dupa incheierea celui de-al treilea trimestru, iar livrarile celui mai recent model nu s-au calificat pentru raportul Canalys privind cel de-al treilea trimestru. Samsung s-a bazat pe cererea pentru Galaxy Buds 2 si de la cele mai recente completari ale gamei TWS de la JBL pentru a raporta rezultatele sale solide.

Ashweej Aithal, analist de cercetare la Canalys, a declarat: „Nu exista cale de intoarcere, iar Canalys prevede ca cresterea TWS va accelera. Ne asteptam ca urmatorul trimestru sa fie punctul de cotitura in care categoria TWS sa depaseasca castile wireless in ceea ce priveste numarul de livrari in India si pe alte piete. Provocarea consta in asigurarea unei aprovizionari robuste, avand in vedere blocajele din lantul de aprovizionare si impulsul de a fabrica la nivel local.”

„Jucatorii din domeniul audio, precum Jabra, Sony si JBL, adopta acum o pozitie din ce in ce mai agresiva prin introducerea de modele TWS intr-o gama larga de preturi”, a declarat Sherry Jin, analist de cercetare la Canalys. „Acesti jucatori sunt presati sa reduca pretul mediu de vanzare al dispozitivelor TWS pentru a deveni competitivi pe piata. impreuna cu lansarea celei de-a treia generatii de AirPods, se asteapta ca piata globala de TWS sa revina la o crestere robusta in trimestrul al patrulea, la timp pentru sezonul sarbatorilor.”

Pe parcursul celui de-al treilea trimestru, livrarile de unitati TWS au depasit cu putin totalul de anul trecut, cu un numar de 72,2 milioane, comparativ cu cele 71,3 milioane livrate in cel de-al treilea trimestru al anului trecut. Aceste cifre au oferit industriei TWS o usoara crestere de 1,3% de la un an la altul.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.