FAA spune ca 50 de aeroporturi vor avea nevoie de o zona tampon in banda C 5G pentru a reduce intreruperile
| | | |

FAA spune ca 50 de aeroporturi vor avea nevoie de o zona tampon in banda C 5G pentru a reduce intreruperile

Pe 19 ianuarie, Verizon si AT&T isi vor porni retelele 5G in banda C. Verizon a platit peste 45 de miliarde de dolari in timpul licitatiei FCC pentru banda C pentru a obtine 3.500 de licente, in timp ce AT&T a cheltuit 23 de miliarde de dolari pentru a obtine 1.600 de licente. Frecventele din banda C implicate in licitatie sunt cuprinse intre 3,7 GHz si 4,2 GHz, iar aceste semnale din banda medie se deplaseaza mai departe decat semnalele mmWave din banda inalta pe care Verizon si AT&T (poate intr-o masura mai mica) contau.

Verizon si AT&T au cheltuit 68 de miliarde de dolari pentru a obtine licente care sa le permita utilizarea benzii C pentru 5G

Dar nu numai ca banda C acopera distante mai mari decat semnalele mmWave, ci si ca ofera viteze de descarcare de date mai mari decat banda joasa 5G care acopera in prezent cea mai mare parte a SUA. T-Mobile a vazut scrisul pe perete mai devreme decat Verizon si AT&T si a cumparat Sprint pentru peste 26 de miliarde de dolari, ceea ce i-a permis sa preia controlul asupra tezaurului de unde radio in banda medie de 2,5GHz al Sprint (hei, nu credeai ca T-Mobile cumpara Sprint doar pentru operatiunile cu pierderi de bani ale operatorului, nu-i asa?).



Asadar, in timp ce T-Mobile a fost, fara indoiala, liderul timpuriu al 5G in State, datorita a ceea ce numeste strategia sa de tort cu trei straturi (banda inalta, banda medie si banda joasa), atat Verizon, cat si AT&T sunt nerabdatoare sa atinga acel buton „Start” si sa porneasca banda C pentru clientii sai. Dar ingrijorarile legate de faptul ca semnalele 5G ar putea interfera cu instrumentele de navigatie de la bordul avioanelor au provocat o intarziere. in loc de debutul din 5 ianuarie, AT&T si Verizon au fost de acord sa nu utilizeze banda C timp de doua saptamani, in timp ce FAA a testat efectele semnalelor 5G asupra aeronavelor.

Frecventele utilizate in banda C sunt prea apropiate de cele folosite de altimetrele avioanelor, care masoara cat de departe de sol se afla un avion si pe care se bazeaza foarte mult atunci cand conditiile meteorologice duc la o vizibilitate redusa. Potrivit The Wall Street Journal, FAA a creat zone tampon pe care le va implementa in jurul a 50 de aeroporturi, inclusiv pe cele cu trafic intens de pasageri, precum Chicago O’Hare International, Los Angeles International si Dallas-Fort Worth International Airport.

Zonele-tampon 5G vor fi plasate in jurul a 50 de aeroporturi cu trafic mare si vizibilitate redusa

Alte aeroporturi care sunt adesea acoperite de ceata si nori, cum ar fi San Francisco International si Seattle-Tacoma International, sunt, de asemenea, incluse in cele 50 de aeroporturi carora li se va acorda o zona tampon 5G. Se asteapta ca FAA sa anunte restrictiile de zbor inca de saptamana viitoare. Aceste restrictii ar putea duce la anularea unor zboruri si la intarzieri atunci cand conditiile meteorologice devin nefavorabile.

Pentru a stabili ce aeroporturi ar trebui sa aiba o zona tampon, FAA a analizat cat de mult trafic este generat de un anumit aeroport si cate zile acest aeroport se confrunta cu vizibilitate scazuta. Agentia de reglementare a precizat ca continua sa trateze cu producatorii de aeronave si cu operatorii de telefonie wireless pentru „a se asigura ca 5G este implementat in siguranta si pentru a limita riscul de intrerupere a zborurilor pe toate aeroporturile”.

Unii directori de companii wireless spun ca 5G nu prezinta niciun risc pentru pasagerii care zboara cu avionul. FAA spune: „Pe masura ce testele dovedesc ca unele altimetre sunt sigure, FAA va putea elimina unele restrictii privind operatiunile aeronavelor cu acele altimetre. Riscul de intrerupere va scadea treptat, pe masura ce mai multe altimetre vor fi testate si fie sunt considerate sigure, fie sunt modernizate sau inlocuite.”

Alti directori din industria aeronautica nu sunt multumiti de aceasta solutie. Kevin Burke, directorul executiv al grupului comercial al aeroporturilor Airports Council International-North America, spune: „Aceasta asa-numita solutie va crea castigatori si perdanti in cadrul comunitatii aeroportuare, iar intregul sistem de aviatie va avea de suferit.”

O lista cu cele 50 de aeroporturi care vor avea o zona tampon 5G poate fi gasita in aceasta lista intocmita de FAA. Hartsfield-Jackson din Atlanta nu a fost plasat pe lista, deoarece serviciul 5G nu urmeaza sa fie implementat in zona respectiva in acest moment.

Nici aeroporturile mari si cu trafic ridicat din Boston, Portland, Oregon si Salt Lake City nu au fost incluse pe lista finala. FAA a mentionat ca „turnurile 5G sunt suficient de departe incat sa existe un tampon natural” la unele aeroporturi. Un purtator de cuvant al agentiei a refuzat sa discute motivele pentru care a decis sa nu creeze un tampon in anumite aeroporturi.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.