Conform sondajului: Amazon si Google au mai multa incredere in datele tale personale decat Apple
| |

Conform sondajului: Amazon si Google au mai multa incredere in datele tale personale decat Apple

Un nou sondaj realizat de The Washington Post (via MacRumors) arata ca mai multi oameni se simt mai bine cu datele lor personale in mainile Amazon si Google decat in cele ale Apple. Printre companiile in care publicul nu prea are incredere cand vine vorba de datele lor personale se numara Facebook, TikTok si Instagram. Sondajul a intrebat peste 1.000 de utilizatori de internet din SUA in ce masura au incredere in anumite companii precum Facebook, TikTok, Instagram, WhatsApp, YouTube, Google, Microsoft, Apple si Amazon pentru a gestiona in mod responsabil datele de utilizator si activitatea de navigare.

Amazon si Google sunt considerate de respondentii la sondaj ca fiind mai demne de incredere decat Apple

Cei intervievati au fost intrebati daca au avut incredere in aceste firme cu privire la datele lor personale „foarte mult”, „destul de mult”, „putin” sau „deloc”. Respondentii puteau raspunde, de asemenea, ca nu au nicio parere despre o anumita companie. 18% dintre cei intervievati au spus ca au incredere „foarte mare” in Apple, ceea ce a depasit procentul de 14% primit de Google si Amazon.


Amazon si Google sunt mai de incredere decat Apple in ceea ce priveste datele personale ale consumatorilor, potrivit unui sondaj
Cu toate acestea, 39% au spus ca au incredere „foarte mare” in Amazon, Google primind 34% din voturi in aceeasi categorie. Doar 26% dintre cei care au raspuns au spus ca au incredere in Apple printr-o „cantitate buna”. Primele doua raspunsuri, „foarte mult” si „intr-o buna masura”, sunt considerate raspunsuri pozitive pentru o companie. „Nu prea mult” si „deloc” sunt considerate raspunsuri negative.

Prin insumarea scorurilor din categoriile pozitive, Apple a obtinut un scor de 44% (18% au declarat ca au avut incredere in Apple cu privire la datele lor personale „foarte mult”, in timp ce 26% au declarat ca au avut incredere in Apple „destul de mult”). Dar acest scor a plasat gigantul tehnologic pe locul al treilea, dupa cele 53% obtinute de Amazon si 48% obtinute de Google. Dupa Apple, Microsoft s-a clasat pe locul patru cu 43%, YouTube (care este detinut de Google) a fost al cincilea cu 35%, iar Facebook a fost al saselea cu 20%.

Rotunjind restul celor noua firme din sondaj, Instagram s-a clasat pe locul sapte cu un scor pozitiv de 19%, WhatsApp a fost al optulea cu un scor de 15%, iar TikTok a fost ultimul cu 12%.

Daca ne uitam la scorul pentru cele doua raspunsuri negative („nu prea mult” sau „deloc”), Facebook a avut un scor negativ combinat de 72%, ceea ce o face sa fie cea mai putin de incredere companie din sondaj. TikTok a fost urmatoarea, cu 63%, urmata de Instagram, cu 60%. WhatsApp si YouTube s-au situat la mijlocul pactului, cu 53%, urmate de Google si Microsoft, cu 47% si, respectiv, 42%. Apple si Amazon au avut fiecare cele mai mici scoruri negative combinate, cu 40% fiecare.

74% dintre cei intervievati au calificat reclamele online directionate drept invazive

De asemenea, sondajul a constatat ca un procent urias de 82% dintre respondenti au considerat reclamele online directionate enervante, iar 74% le-au numit invazive. Doar 27% au considerat ca aceste reclame sunt utile. Acest raspuns nu se potriveste exact cu cel al celor 62% dintre utilizatorii de iOS care au folosit functia de transparenta a urmaririi aplicatiilor de la Apple pentru a renunta la a fi urmariti in timp ce navigheaza pe site-uri web si folosesc aplicatii. Urmarirea permite firmelor terte sa trimita utilizatorilor reclame online directionate, lucru pe care nu il pot face utilizatorilor care au optat pentru dezactivare.

Cei 38% dintre utilizatorii de iOS care au decis sa nu renunte la urmarire ar fi putut face acest lucru pentru ca li se pare convenabil sa primeasca reclame directionate despre un anumit produs pe care l-au cautat online. Dar face ATT ceva cu adevarat?

Consultantul in strategii de marketing Eric Seufert a declarat vara trecuta: „Oricine renunta la urmarire in acest moment are practic acelasi nivel de date colectate ca si inainte. Apple nu a descurajat de fapt comportamentul pe care l-a numit ca fiind atat de reprobabil, asa ca este oarecum complice la acest lucru”.

Financial Times afirma ca utilizatorii de iPhone sunt grupati in functie de anumite comportamente, in loc de numere unice de identificare, pentru a trimite reclame directionate. Directorul operational al Facebook, Sheryl Sandberg, spune ca firma lucreaza pentru a-si reconstrui infrastructura publicitara „folosind mai multe date agregate sau anonime”.

Datele agregate sunt o colectie de date individuale care sunt folosite pentru a crea date de nivel inalt. Datele anonime sunt date care elimina orice informatie care poate fi folosita pentru a identifica persoanele dintr-un grup.

Atunci cand consumatorii au fost intrebati cat de des cred ca telefoanele sau alte dispozitive tehnologice ii asculta in moduri cu care nu au fost de acord, 72% au raspuns „foarte des” sau „destul de des”. 28% au raspuns spunand „rar” sau „niciodata”.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.