"Ce mai faceti
| | |

„Ce mai faceti, prieteni copii?” Cand Apple si Google incearca sa fie relationabili (si adesea esueaza)

La inceputul acestui an am impartasit frustrarile mele cu stilul artistic neatragator „Corporate Memphis” pe care fiecare companie de tehnologie pare sa-l foloseasca vreodata in zilele noastre, dar, asa cum se intampla cu tendintele, exista un altul care este mult mai distractiv de explorat si mult mai putin provocator de cosmaruri.

Google, Apple, Microsoft si restul vor sa fie relationabile acum! Nu vor sa fie doar un nume rece, corporatist, fara identitate in ochii tai, ci prietenul tau. si care este cel mai bun mod de a parea prietenos si mai putin corporatist pentru utilizatorul mediu de internet, daca nu sa folosesti meme-uri si sa scrii lucruri relatabile? Uneori functioneaza, alteori nu, dar cel putin incearca.

Haideti sa aruncam o privire la cateva incercari amuzante (uneori din motive gresite) ale marilor companii de tehnologie de a parea usor de relationat si puteti judeca singuri daca functioneaza sau daca sunt pur si simplu foarte nepotrivite. Cel mai important, haideti sa ne distram!

Echipa de maimute antrenate de la Google

La un moment dat in viata noastra, cu siguranta majoritatea utilizatorilor de internet au vazut celebra pagina „500 Internal Server Error” a Google, care anunta ca „o echipa de maimute foarte bine antrenate a fost trimisa pentru a rezolva aceasta situatie”.

Acum, eu chiar iubesc aceasta pagina de eroare a maimutelor, pentru ca orice este mai bine decat sa primesti un mesaj generic de eroare de server. Desi trebuie sa ne intrebam daca programatorilor Google le place cu adevarat sa fie numiti maimute dresate.

Dar, hei, este aceeasi companie care a avut „Nu fi rau” in Codul de conduita… si apoi, uh… l-a eliminat. S-ar putea sa avem o gramada de maimute malefice pe cap.

Probabil ca si maimutele hiperactive, avand in vedere ca cineva de la Google adora sa ne spuna ca bea prea multa cafea… Sa bei cafea e ceva relatabil, nu?

Personalul Google de pe YouTube iubeste cafeaua, sa-si ia liber dupa-amiaza si pisicile. si vrea ca tu sa stii asta!

imi amintesc cu placere ca am baut cafea si am vazut inca o actualizare a aplicatiei YouTube cu o descriere tipica si vaga „remediere de erori”, care se termina cu un neobisnuit „am baut mult prea multa cafea”.

Acum, cu asta ma pot identifica in totalitate! Ma intreb cine de la Google a scris-o. Este persoana care a impins de fapt actualizarea aplicatiei, sau a fost o persoana de la PR? Oricine ar fi, mai usor cu cafeaua, prietene. Dar te inteleg.

Lucrurile devin un pic confuze cand YouTube incepe sa repare continuumul spatiu-timp si sa exploreze marginile universului cunoscut

Pana acum stim foarte bine ca cel care actualizeaza aplicatia YouTube de la Google adora sa bea cafea, dar oare o amesteca cu niste substante ilegale sau ce?

Pentru ca urmatoarele actualizari exagereaza cu descrieri precum „reparatii ale continuumului spatiu-timp” si chiar explorarea „marginilor universului cunoscut”. Nu sunt de acord cu consumul de ciuperci magice, dar cine stie ce se intampla acolo, in birourile YouTube.

Sediul central al YouTube se afla in San Bruno, California, care este un stat destul de liberal. imi amintesc ca am citit ca era pe punctul de a dezincrimina drogurile psihedelice, dar… in fine, trecem mai departe.

Apple sa fie ca: „Internetul iubeste pisicile, nu-i asa? Hai sa bagam asta.”

in cazul in care nu stiati ca videoclipurile cu pisici si pisicile in general sunt faimoasele lucruri preferate ale internetului, Apple este aici pentru a va reaminti. La fel ca Google, producatorul iPhone se foloseste adesea de pisici pentru a parea mai usor de inteles.

De exemplu, consultati notele din App Store ale Apple pentru aplicatia Reddit, care are cuvantul „pisici” repetat de aproximativ o mie de ori. Iar aceasta este o gluma care cu siguranta, cu siguranta devine mai amuzanta cu cat o repeti mai mult.

Acum, este acest lucru relatabil sau este doar o incercare de a fi relativa? Cine poate spune? in orice caz, este placut sa vezi ca Apple, care de obicei este destul de directa in prezentarea sa, incearca sa se comporte ca un om. Chiar daca se simte ca si cum Tim Cook a cerut unei inteligente artificiale de PR sa scrie asta si i-a dat AI-ului doar o singura directiva – „pisicute”.

Daca spui Google Pixel, cineva ar putea crede ca ai spus „muraturi”…

Aceasta replica mi-a ramas in minte si este dintr-o reclama la Google Pixel pe care compania a eliminat-o. Am scris despre ea si despre faptul ca cea mai mare parte a fost doar o gluma a Google la adresa LG, asa ca avem in continuare replica completa, asa cum era:

„Cand spui „Pixel”, cineva ar putea crede ca ai spus „muraturi” si sa-ti dea una. Boom! Muraturi gratuite!”

si credeti-ma, intreaga reclama, care a fost una lunga, a avut „lovituri la genunchi” ca aceasta.

De ce mi-a ramas atat de vie in minte aceasta reclama, acum eliminata? Pentru ca este, cu siguranta, una care, dupa parerea mea, a incercat mult prea mult sa fie relatabila si a sfarsit prin a fi la limita. Faptul ca a facut misto de LG pentru ca a renuntat la piata telefoanelor a fost doar cireasa de pe tort.

Umorul de acest gen mi se pare mult prea sigur si nerelationabil, venind in mod clar de la o echipa de PR a unei corporatii. Dar, poate ca functioneaza la majoritatea utilizatorilor, iar daca este asa, mai multa putere pentru Google!

Dar da… Nimeni nu va crede ca ai spus „muraturi”… si sa nu-ti pui niciodata Pixel-ul la murat. Vezi? si eu pot face glume proaste. Nici macar nu am avut nevoie de o echipa pentru asta.

IMDb e socat ca ai reusit cumva sa o spargi.

Am primit acest mesaj acum cateva zile cand am incercat sa caut un film. I-am deschis pagina de recenzii a utilizatorilor IMDb si am fost intampinat de o eroare uriasa „D’oh!” pentru prima data in viata mea. Ce experienta!

Practic, pagina imi cerea sa o reimprospatez, cu o formulare destul de ciudata. si majoritatea propozitiilor se terminau cu punct, dar una nu, asa ca e interesant. Dar, din nou, orice este mai bun decat o pagina de eroare generica.

Presupun ca este vorba doar de faptul ca dezvoltatorii web se distreaza. Ma indoiesc ca liderii lor stiu macar despre aceste mesaje de eroare. si hei, ma bucur ca nu sunt singurul care scrie „da” in loc de „da”.

Cineva de la Samsung a incercat sa se ia la tranta cu Apple. De prost gust? Tu decizi

in luna august, am raportat ca Samsung a facut aparent misto de regretatul Steve Jobs, cofondatorul Apple. O descriere din aplicatia iTest de la Samsung spunea urmatoarele: „Nu, nu, nu:

„Utilizatorii Samsung sunt cu totii unici si le place ca si telefonul lor sa fie unic. Niciun purtator de guler nu ar trebui sa dicteze cum arata telefonul tau”.

Ei bine, „purtatorul de guler inalt” a disparut din 2011, asa ca este cam ciudat ca aceasta lovitura nu il vizeaza cel putin pe Tim Cook, care este actualul si, poate mai important, actualul CEO al Apple.

Poate ca cel care a scris acest lucru nu a avut intentii rele, dar, indiferent de asta, este destul de rautacios, ca sa nu mai spunem ca este mult invechit. Iar atunci cand o companie merge atat de departe pentru a-si ataca rivalul, incepe sa para intr-adevar meschin si inutil.

Contul de Twitter al YouTube se straduieste din rasputeri sa para usor de inteles pentru… adolescenti, probabil?


Te-ai prins? Pentru ca „like si subscribe” este ceva ce spun foarte des cei de pe YouTube. Iar faptul ca nu folosesc majuscule este cool si placut!

Dupa Google.com insusi, YouTube este al doilea cel mai vizitat site web din lume si, fara indoiala, castigatorul, de departe, atunci cand vine vorba de a nu fi in contact cu publicul sau.

Dar nu ne vom uita la faimoasele sale videoclipuri YouTube Rewind, care au fost unele dintre cele mai neplacute din toate timpurile, pe vremea cand nu placeau pe YouTube (si acum, in mod convenabil, nu mai sunt). Ne vom uita in alta parte.

Reprezentand intruchiparea unui „Ce mai faceti, prieteni?” corporatist, contul de Twitter al YouTube este atat de fascinant de analizat.

Sa incepem cu modul in care fiecare tweet este scris intentionat fara a folosi majuscule, pentru ca, aparent, asta este relatabil. Pentru cine? Pentru adolescenti, banuiesc? Adolescentii folosesc telefoanele, iar telefoanele folosesc majusculele automate in propozitii, dar, hei, vom ignora asta si ne vom preface ca YouTube are o idee buna.

Partea cea mai interesanta, cel putin pentru mine, este ca contul de Twitter al YouTube incearca adesea sa vorbeasca ca o persoana fizica, dar nici macar nu stim cine scrie de fapt acele tweet-uri. Cum poti fi personal si relationabil daca la suprafata esti o corporatie fara chip? Poate ca sunt prea cinic sau ceva de genul acesta.

Lasati-ma sa ma exprim intr-un mod „relatabil”, cum ar fi YouTube:

ngl cred ca acest lucru pare foarte deplasat, al naibii de neaos tbh… copiii sunt mai destepti decat asta.

Dar tu, big tech reuseste sau nu sa fie relatabil pentru tine? Daca ati putea da un sfat echipelor de PR ale acestor companii, care ar fi acesta?

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *