Autoritatea franceza de reglementare a datelor amendeaza Google si Facebook cu 238 de milioane de dolari in total

Autoritatea franceza de reglementare a datelor amendeaza Google si Facebook cu 238 de milioane de dolari in total

Google si Meta, fostul Facebook, trebuie sa plateasca acum o amenda combinata de 238 de milioane de dolari Frantei (via Engadget). CNIL, autoritatea de reglementare a datelor din Franta, a amendat ambele companii pentru ca au incalcat normele UE privind confidentialitatea. Ambii giganti tehnologici au facilitat acceptarea de catre utilizatori a modulelor cookie pe site-urile lor web, dar nu au facut la fel de simplu pentru utilizatori sa respinga modulele cookie de urmarire.

CNIL a precizat ca site-urile: facebook.com, google.fr si youtube.com ofera acceptare imediata pentru cookie-urile de urmarire doar prin apasarea unui buton. Cu toate acestea, aceste site-uri web nu ofera un buton similar pentru respingerea cookie-urilor. in schimb, acestea au ingreunat sarcina utilizatorilor de a refuza sa fie urmariti de catre site-urile web.

Potrivit comitetului restrans al CNIL, acceptarea cookie-urilor mai usor decat refuzul lor afecteaza libertatea de consimtamant a utilizatorului. Atunci cand un utilizator viziteaza un site web, el doreste sa gaseasca ceea ce cauta cat mai repede posibil. Facand ca acceptarea cookie-urilor sa fie mai usoara decat refuzul, Google si Meta influenteaza alegerea utilizatorului in favoarea consimtamantului.

CNIL a amendat Google cu 150 de milioane de euro (170 de milioane de dolari) si Meta cu 60 de milioane de euro (68 de milioane de dolari). in plus fata de amenzi, CNIL a impus ca Google si Meta sa ofere utilizatorilor francezi o modalitate de a refuza cookie-urile de urmarire la fel de usor ca si cum le-ar accepta. Ambele companii au primit un termen de trei luni pentru a se conforma acestui mandat. in cazul in care nu se conformeaza ordinului, ambele companii vor trebui sa plateasca 100 000 de euro (113 000 de dolari) pe zi ca penalitate.

intr-o declaratie, Google a declarat pentru Politico: „Oamenii au incredere in noi pentru a le respecta dreptul la confidentialitate si pentru a-i mentine in siguranta. Ne intelegem responsabilitatea de a proteja aceasta incredere si ne angajam sa facem noi modificari si sa colaboram activ cu CNIL in lumina acestei decizii in temeiul Directivei privind confidentialitatea in mediul electronic.”

Meta a facut, de asemenea, o declaratie in functie de decizia CNIL, spunand: „Analizam decizia autoritatii si ne mentinem angajamentul de a lucra cu autoritatile relevante. Controalele noastre privind consimtamantul pentru cookie-uri ofera oamenilor un control mai mare asupra datelor lor, inclusiv un nou meniu de setari pe Facebook si Instagram, unde oamenii pot reveni si gestiona deciziile lor in orice moment, si continuam sa dezvoltam si sa imbunatatim aceste controale.”

CNIL, Comisia Nationala pentru Informatica si Libertati din Franta, este insarcinata sa se asigure ca legea privind confidentialitatea datelor este respectata in utilizarea datelor cu caracter personal in Franta.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *