Apple este cel mai valoros brand din lume in 2022

Apple este cel mai valoros brand din lume in 2022

Chiar la inceputul anului 2022, Apple a fost deja desemnata drept compania care detine cea mai mare valoare de brand din lume. Potrivit unui clasament global realizat de Brand Finance, valoarea actuala a marcii Apple se situeaza la o valoare uluitoare de 355,1 miliarde de dolari americani – cu cinci miliarde de dolari mai mult decat Amazon, care se afla in prezent pe locul al doilea.

Locul ocupat de Apple in fruntea listei nu este prea surprinzator, deoarece este o pozitie pretioasa pe care compania a castigat-o deja anul trecut si a continuat in 2022 datorita succesului iPhone 13.

Cu toate acestea, valoarea marcii Apple a inregistrat o crestere masiva de 35% fata de anul trecut, dupa ce sondajele privind loialitatea fata de marca au aratat ca societatea inregistra rate in crestere de loialitate a clientilor si chiar atasament emotional fata de marca Apple.

Desi poate fi putin confuz, valoarea unei companii nu este exact acelasi lucru cu valoarea marcii sale. Desi cele doua pot fi legate, valoarea marcii Apple este suma pe care o terta parte ar plati-o, ipotetic, pentru licenta de utilizare a identitatii marcii Apple – inclusiv numele si sigla Apple – pentru a-si vinde propriile produse.

Valoarea actuala la care este estimata valoarea marcii Apple este cea mai mare valoare de marca pe care a pretins-o vreo companie in istoria pietei internationale. Urmatoarea declaratie a fost publicata de Brand Finance:

Apple si-a pastrat titlul de cea mai valoroasa marca din lume in urma unei cresteri de 35%, ajungand la 355,1 miliarde de dolari – cea mai mare valoare de marca inregistrata vreodata in clasamentul Brand Finance Global 500.

Apple a avut un an 2021 stelar, evidentiat de realizarea sa de la inceputul anului 2022 – fiind prima companie care a atins o valoare de piata de 3 trilioane de dolari. Succesul gigantului tehnologic a constat in mod istoric in perfectionarea pozitionarii marcii sale de baza, dar cresterea sa mai recenta poate fi atribuita recunoasterii de catre companie a faptului ca marca sa poate fi aplicata in mod eficient la o gama mult mai larga de servicii.

iPhone reprezinta inca aproximativ jumatate din vanzarile marcii. Cu toate acestea, in acest an, Apple a acordat mai multa atentie celorlalte produse ale sale, cu o noua generatie de iPad-uri, o revizuire a iMac-ului si introducerea AirTags. De asemenea, gama sa de servicii, de la Apple Pay la Apple TV, a crescut din ce in ce mai mult si a devenit din ce in ce mai importanta pentru succesul marcii.

in plus, Apple este constienta de importanta de a fi in ton cu clientii sai pentru a mentine valoarea marcii. Confidentialitatea si mediul inconjurator sunt subiecte importante, iar Apple si-a consolidat acreditarile pe ambele fronturi. Acest lucru este evidentiat de o mai mare transparenta a politicii de confidentialitate a App Store, care consolideaza increderea pe care clientii o au in marca, precum si de anuntul potrivit caruia mai multi parteneri de productie ai Apple vor trece la energie 100% regenerabila, in contextul in care compania isi propune sa atinga neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon pana in 2030.

„Apple are un nivel uimitor de loialitate fata de marca”, a declarat David Haigh, CEO al Brand Finance, „in mare parte datorita reputatiei sale pentru calitate si inovatie. Zeci de ani de munca asidua depusa pentru perfectionarea marcii au facut ca Apple sa devina un fenomen cultural, ceea ce ii permite nu doar sa concureze, ci si sa prospere pe un numar foarte mare de piete. Cu zvonurile abundente privind incursiunea sa in domeniul vehiculelor electrice si al realitatii virtuale, se pare ca este pregatita pentru un nou salt.”

TikTok a fost desemnata, de asemenea, compania cu cea mai rapida crestere in ceea ce priveste valoarea marcii

Platforma media virala TikTok a primit mai mult decat o mentiune de onoare din partea Brand Finance in acelasi raport, fiind estimata ca fiind compania cu cea mai rapida crestere a valorii de brand din lume.

Desi poate fi surprinzator sa vezi acest lucru, este in concordanta cu tendinta de crestere constanta a TikTok din ultimul an, atingand peste un miliard de utilizatori activi TikTok lunar in septembrie anul trecut – si nici nu da semne de incetinire. Iata ce a avut de spus Brand Finance despre TikTok:

Triplandu-si valoarea de brand in ultimul an, TikTok este brandul cu cea mai rapida crestere din lume. Cu o crestere uluitoare de 215%, valoarea de brand a aplicatiei de divertisment a crescut de la 18,7 miliarde de dolari in 2021 la 59,0 miliarde de dolari in acest an. Ocupand locul 18 in topul celor mai valoroase 500 de branduri din lume, este cel mai inalt nou intrat in clasamentul Brand Finance Global 500 2022.

in conditiile in care restrictiile COVID-19 sunt inca in vigoare in intreaga lume pe tot parcursul anului 2021, divertismentul digital, social media si serviciile de streaming au inregistrat o crestere continua, iar ascensiunea TikTok este o dovada a modului in care se schimba consumul de media. Cu oferta sa de continut usor de digerat si de divertisment, popularitatea aplicatiei s-a raspandit in intreaga lume, insa, de asemenea, a actionat ca un priza creativa si a oferit oamenilor o modalitate de a se conecta in timpul inchiderii.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.