Un nou raport arata cum Meta a fost fortata sa isi schimbe tehnologia publicitara pe iOS din cauza ATT-ului Apple
|

Un nou raport arata cum Meta a fost fortata sa isi schimbe tehnologia publicitara pe iOS din cauza ATT-ului Apple

Dupa cum probabil ati aflat, recent Meta (compania mama a Facebook) a raportat o scadere substantiala a veniturilor sale, mai exact, o scadere mare de 26% a veniturilor, un total de 250 de miliarde de dolari, iar o mare parte din aceasta scadere se datoreaza functiei Apple App Tracking Transparency (ATT), care a schimbat modul in care functioneaza reclamele in cadrul aplicatiilor iOS.

Acum, un nou raport de la Recode analizeaza mai in profunzime modul in care Meta a incercat sa gaseasca o solutie de rezolvare pentru reclamele din iOS, informeaza 9to5Mac.

Functia ATT de la Apple obliga Meta sa schimbe modul in care colecteaza informatii pentru reclame relevante

Meta, la raportarea scaderii veniturilor, a indicat transparenta de urmarire a aplicatiilor de la Apple ca fiind unul dintre lucrurile care a afectat-o cel mai mult. Transparenta urmaririi aplicatiilor a fost anuntata in iunie 2020, a fost lansata odata cu iOS 14.5 si a oferit utilizatorilor de iPhone posibilitatea de a refuza ca aplicatiile sa le urmareasca comportamentul pe internet pentru a le oferi reclame personalizate.

Cu toate acestea, urmarirea aplicatiilor este importanta pentru agentii de publicitate, deoarece acestia utilizeaza informatiile dvs. pentru a va livra anunturi relevante pentru interesele dvs. si, in mod de inteles, cu cat anuntul este mai relevant pentru dvs., cu atat este mai usor pentru agentii de publicitate sa va faca sa cumparati produsele.

ATT-ul de la Apple a facut ca informatiile sa fie mai putin relevante pentru utilizatori, iar agentii de publicitate de pe Meta au avut de suferit din aceasta cauza. Cu toate acestea, Meta si multi dintre agentii sai de publicitate se asteapta, conform rapoartelor, sa vada o crestere a veniturilor in acest an, dar le-a devenit mai greu sa faca publicitate pentru utilizatorii iOS.

Potrivit raportului, Meta a decis sa remedieze problema. Aceasta a creat o solutie alternativa de „masurare agregata a evenimentelor”, care ofera agentilor de publicitate acces la masuratori pentru o audienta mult mai mare, in timp ce le sunt refuzate informatiile individuale ale utilizatorilor. Practic, informatiile pe care le primesc agentii de publicitate sunt mai putin personale, astfel incat reclamele sunt mai putin relevante pentru un anumit utilizator de iPhone sau iPad.


Meta a creat acum o solutie de lucru pentru masurarea agregata a evenimentelor pentru reclamele pe iOS

Pe de alta parte, raportul subliniaza ca Facebook a impins si vanzarea de produse pe propriile aplicatii, cum ar fi vitrinele digitale de pe Instagram si Facebook, un plan prezentat in primavara anului trecut, chiar in momentul in care au intrat in vigoare modificarile aduse de Apple in materie de confidentialitate. Facebook ar putea genera venituri si din aceste vanzari. Cu toate acestea, in ciuda acestui fapt, raportul indica faptul ca reclamele Meta pentru utilizatorii iOS nu vor fi niciodata la acelasi nivel de eficienta ca inainte de ATT.

Ramane sa ne intrebam la ce ar putea duce aceste schimbari in viitor, dar tot ce putem face pana acum este sa asteptam si sa vedem.

in ultima vreme, valoarea actiunilor Meta a scazut

in urma cu cateva saptamani, am raportat pretul exact pe care l-a avut de platit gigantul Meta pentru functia de transparenta a urmaririi aplicatiilor de la Apple. in momentul in care a publicat raportul initial de venituri, actiunile Meta au scazut cu 73,95 dolari, pentru a termina ziua respectiva la 249,05 dolari. Iar acum, la momentul redactarii acestui articol, actiunile Meta au coborat si mai mult, la 217,70 dolari.

si se pare ca problemele Facebook vor continua pe parcursul acestui an. Asa cum am raportat anterior, prognoza companiei pentru 2022 nu pare sa se imbunatateasca prea mult si a declarat ca exista vanturi frontale din cauza concurentei crescute din partea altor aplicatii si platforme de social media pentru timpul si atentia oamenilor. in plus, a existat o schimbare in ceea ce priveste angajamentul fara propriile sale aplicatii catre platforme video, cum ar fi Instagram Reels, dar acestea monetizeaza la rate mai mici decat Feed si Stories. Practic, se straduieste sa gaseasca modalitati de a-si creste afacerea in aceste vremuri de schimbare.

Din nefericire pentru Meta, aceasta se confrunta cu un posibil cost de 10 miliarde de dolari doar din cauza transparentei de urmarire a aplicatiilor Apple si a faptului ca utilizatorii isi petrec timpul pe Reels si gasesc alte lucruri de facut decat sa stea o vesnicie pe Facebook.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *