Un Apple in stagnare a dominat o piata a tabletelor in scadere in T3 2021
| | | | | |

Un Apple in stagnare a dominat o piata a tabletelor in scadere in T3 2021

Spre deosebire de smartphone-uri sau smartwatch-uri, nu este un mare secret faptul ca tabletele au avut mult de castigat in primele etape ale pandemiei de coronavirus, vanzarile globale prosperand brusc dupa ani si ani de declin constant, deoarece multi oameni au fost nevoiti sa isi ia munca acasa si sa gaseasca solutii informatice accesibile.

Dar, dupa nu mai putin de cinci trimestre consecutive de crestere, livrarile de tablete au inceput, in mod previzibil, sa scada din nou, inregistrand o scadere globala de 14,9% in trimestrul 3 din 2021, comparativ cu aceeasi perioada din 2020.

Desi departe de a fi un rezultat excelent, cele 37,7 milioane de unitati livrate in intreaga lume intre iulie si septembrie anul acesta reprezinta totusi o imbunatatire solida fata de „nivelurile de dinainte de pandemie” ale industriei. De exemplu, estimarea pentru T3 2019 a fost de sub 32 de milioane la Canalys, care se intampla sa fie aceeasi firma de analiza care se afla si in spatele acestui ultim raport.

Dupa cum va puteti imagina, niciunul dintre primii cinci furnizori de tablete din lume nu a reusit sa isi sporeasca substantial cifrele de la an la an in acest climat, desi Lenovo a inregistrat o mica crestere de 2 procente pentru a depasi atat Huawei, cat si Amazon si a ocupa ultimul loc pe podium.

Un Apple in stagnare a dominat o piata a tabletelor in scadere in T3 2021

in mod nesurprinzator, Apple si Samsung si-au pastrat medaliile de aur si, respectiv, de argint, dar in timp ce cifrele de livrari ale campionului greu au ramas aproape perfect nemiscate, primul clasat a pierdut mai mult de un procent din cota de piata si un procent urias de 20,2 % din vanzari.

Asta inseamna ca distanta dintre cei doi giganti tehnologici s-a extins la peste 20%, sau altfel spus, Apple a reusit incredibil de mult sa vanda de doua ori mai multe iPad-uri in intervalul iulie – septembrie 2021 decat Samsung Galaxy Tabs.

Fireste, acest lucru poate avea legatura cu sub asteptarile sub asteptari ale Tab S7 FE si cu absenta (temporara) a familiei Tab S8, asa ca ramane de vazut daca Samsung va reusi sa reduca diferenta in T1 2022. Pana atunci, Amazon ar trebui sa isi revina in trimestrul de sarbatori, dupa un declin ingrozitor de 44,5% in T3, datorita ofertelor si reducerilor de sezon, in timp ce Huawei este probabil sa isi continue caderea libera, ceea ce ar putea deschide usa unui nou jucator numarul cinci (Microsoft?).

intre timp, in cazul in care va intrebati, tabletele si Chromebook-urile au avut cu siguranta o contributie cruciala la o scadere minuscula de 1,9% a livrarilor totale de PC-uri, ceea ce este, evident, o veste buna pentru notebook-urile si desktop-urile traditionale.

Piata PC-urilor a fost din nou dominata de Lenovo, dar Apple se afla pe locul al doilea, urmat la o distanta destul de mare de HP, Dell si Samsung, acesta din urma inregistrand cea mai mare scadere din top cinci mondial.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.