Snapchat
| |

Snapchat, compania mama a Snapchat, raporteaza primul trimestru profitabil din istorie

Ieri v-am spus ca Meta, compania mama a Facebook, a declarat ca functia Apple App Tracking Transparency (ATT), care permite utilizatorilor de iOS sa refuze sa fie urmariti in scopul primirii de reclame online personalizate, ii va costa pe Meta 10 miliarde de dolari in venituri in acest an. Aceasta stire, impreuna cu faptul ca Meta a anuntat ca va fi sub asteptarile Wall Street pentru veniturile din primul trimestru din 2022, a facut ca actiunile companiei sa scada joi cu 26,4%, la 237,76 dolari, ceea ce reprezinta o pierdere de 85,24 dolari.

Snapchat a produs primul trimestru profitabil din istoria companiei

O alta companie care a fost afectata de TCA-ul Apple este Snap, compania mama a aplicatiei de mesagerie Snapchat. insa aceasta din urma a avut o experienta mult mai buna anul trecut decat a avut Facebook/Meta si chiar a raportat astazi primul profit trimestrial din istoria companiei (via WSJ).

Pentru al patrulea trimestru din 2021, Snap a avut venituri de 1,3 miliarde de dolari, in crestere cu 42% fata de anul trecut. Venitul net pentru perioada de trei luni a ajuns la 23 de milioane de dolari, fiind pentru prima data cand compania a fost pe profit in orice trimestru.

in 2021, Snap a obtinut incasari de 4,1 miliarde de dolari, in crestere cu 64% fata de acelasi trimestru din urma cu un an. Compania a fost in continuare pe rosu pentru intregul an, dar pierderea neta a scazut cu 48%, la 488 de milioane de dolari, pe baza anuala. Directorul financiar al Snap, Derek Andersen, a declarat ca primul profit trimestrial al companiei si imbunatatirea cantitatii de cerneala rosie pe care a varsat-o in 2021 pot fi atribuite modului in care afacerea de publicitate a companiei „a inceput sa se recupereze de pe urma impactului modificarilor aduse platformei iOS mai repede decat am anticipat”.

in timpul orelor de tranzactionare obisnuite de joi, actiunile Snap au scazut cu 7,57 dolari sau 23,60%, pana la 24,50 dolari. Majoritatea investitorilor s-au gandit ca Snap va face un anunt sumbru similar celui facut de Facebook cu privire la ATT-ul Apple. in schimb, dupa publicarea raportului de profit, Snap a urcat cu 14,50 dolari sau 59,18%, pana la 39 de dolari. Aceasta valoare este inca departe de maximul saptamanii 52, de peste 83 de dolari.

Snap spune ca a dezvoltat instrumente pentru a ajuta agentii de publicitate sa se adapteze la numarul mare de utilizatori iOS care nu doresc sa fie urmariti pentru reclame personalizate. Jeremi Gorman, directorul de afaceri al Snap, a recunoscut ca va fi nevoie de timp pentru a se adapta, dar a declarat: „Suntem multumiti de primele progrese”.

Alte companii au raportat, de asemenea, ca piata de publicitate digitala este puternica. Google a raportat o crestere de 33% de la an la an a veniturilor totale din publicitate, care include Search (cu 36% mai mult decat anul trecut), si YouTube (cu 25,3% mai mult pe baza anuala). Microsoft a prefigurat viitorul sau raport de venituri atunci cand a declarat ca piata publicitara este puternica pentru anunturile LinkedIn si pentru anunturile de pe motorul sau de cautare Bing.

in timp ce Meta preconizeaza o scadere a profitului pentru primul trimestru, Snap se asteapta ca veniturile pentru acest trimestru sa ajunga la 1,08 miliarde de dolari, depasind asteptarile analistilor. in plus, numarul de utilizatori activi zilnici (DAU) ai Snapchat a crescut cu 20% in trimestrul al patrulea, ajungand la 319 milioane. Cifrele DAU s-au imbunatatit secvential si de la an la an in America de Nord, Europa si Restul lumii.

De asemenea, numarul de utilizatori activi zilnici a inregistrat o crestere de 20% de la an la an timp de cinci trimestre consecutive. Acest lucru se datoreaza utilizarii puternice a aplicatiei Snapchat de catre adolescenti si tineri adulti.

De asemenea, Snap a precizat ca a investit in platforma sa AR si a dezvaluit ca cele 18 lentile de Revelion au generat peste 7 miliarde de impresii. Noi caracteristici au fost adaugate la Lens Studio, inclusiv „o noua biblioteca de sunete, fizica din lumea reala, plasa mondiala si o biblioteca API pentru date in timp real”.

Actiunile Snap sunt pregatite sa isi revina vineri dimineata

Snapchat a lansat, de asemenea, o functie pentru Google Pixel 6 si Pixel 6 Pro numita „Quick Tap to Snap”, care permite utilizatorilor celor doua telefoane sa acceseze camera Snapchat cu doua simple atingeri pe ecranul de blocare. Iar prima emisiune originala a Snap, „The Me and You Show”, cu Snapchatteri si prietenii lor, a ajuns la peste 50 de milioane de telespectatori.

Iar pentru fanii Disney, au fost lansate noi Lenses cu personaje precum Elsa din Frozen si Timon din The Lion King.

Diferenta dintre Meta si Snap este ca Snap a reusit sa se descurce cu ATT-ul Apple si a acceptat loviturile. Facebook/Meta a strigat „bloody murder” si si-a petrecut timpul certandu-se cu Apple in loc sa gaseasca o solutie, asa cum a facut Snap. Acesta este motivul pentru care actiunile Meta s-au prabusit joi cu peste 85 de dolari, iar actiunile Snap sunt pregatite sa creasca cu peste 50% vineri dimineata.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.