Logo-ul Samsung: Este mai putin magnetic decat cel al Apple si ar trebui sa fie inlocuit?
| |

Logo-ul Samsung: Este mai putin magnetic decat cel al Apple si ar trebui sa fie inlocuit?

Majoritatea expertilor in marketing par sa fie de acord ca logo-ul unei marci evoca un set de sentimente si valori. in primul rand, mintea ta va asocia intotdeauna un produs cu logo-ul pe care il prezinta – este inevitabil. Marile corporatii si antreprenorii mai mici sunt constienti de acest lucru. Prin urmare, alegerea logo-ului unei marci s-a transformat intr-o misiune de a gasi combinatia potrivita de cuvinte, forme si imagini, pentru a transmite un set de valori, pe care compania incearca sa le atinga, iar utilizatorul doreste sa le vada.

De obicei, pentru a determina daca un produs este „suficient de bun”, oamenii trebuie sa… il foloseasca. Cu toate acestea, in zilele noastre, internetul va permite sa faceti si sa impartasiti recenzii despre orice, de la smartphone-uri la jucarii. Cu toate acestea, in cazul in care logo-ul sau elementele de design general ale unui produs par brute sau nefinisate, unii ar putea fi descurajati. Nu ati cheltui prea multi bani pe un telefon improvizat, fara marca, nu-i asa?

Logo-ul este, de asemenea, unul dintre primele lucruri care va ofera siguranta de a cumpara produse noi de la o marca cunoscuta, indiferent daca ati avut sau nu o experienta directa cu aceasta.

Daca va cumparati un smartphone Galaxy si va place, este mult mai probabil sa cautati o pereche de Galaxy Buds in loc de OnePlus Buds, iar logo-ul (care se intampla adesea sa fie si numele) va fi primul punct de orientare in timp ce cautati noi casti.

Samsung: Primul logo si inceputurile umile ale companiei


Primul logo al Samsung, 1938-1969.

Apropo de Samsung, era si timpul sa abordam subiectul de astazi: Are nevoie compania sud-coreeana de un nou logo? Totusi, inainte de asta, haideti sa vorbim despre Samsung. Da, numele. in coreeana, Sam-sung inseamna „trei stele” . Acest lucru explica, probabil, de ce linia de produse emblematice a companiei poarta spiritul „Galaxy”.

De asemenea, acest lucru explica partial si primul logo al companiei. Daca vi se pare ca arata ca un autocolant de pe gustarea voastra coreeana preferata, felicitari! Ati nimerit-o! Primul logo al Samsung a aparut pe unul dintre primele produse ale companiei – pachetele de taitei. Nu, nu este o gluma.

Aceasta este o poveste pentru un alt articol, dar pe scurt: Lee Byung-chul, presedintele si creierul antreprenorial al Samsung, a inceput prin a produce si a vinde orez, peste uscat, alcool si alte produse. Asa se explica de ce, in afara de cele trei stele, logo-ul original al Samsung prezinta si grau si trei dungi, care ar trebui sa fie… taitei de orez.

Fondatorul Samsung este unul dintre cei mai de succes oameni de afaceri din Coreea de Sud (vreodata). Se poate spune ca Lee Byung-chul a evoluat odata cu vremurile si a fost extrem de bun la recunoasterea tendintelor. Asa se explica de ce, la un moment dat, Samsung a fost o firma de camioane pentru transportul de marfuri. Apoi, compania a intrat in asigurari, imobiliare si in aproximativ un milion de alte industrii.

1969-1979 Trei stele si prima inscriptie „Samsung”.


Sigla Samsung, 1969-1979.

Dupa cum va puteti imagina, logo-ul Samsung s-a schimbat in consecinta. Primul logo a durat din 1938 pana in 1969, cand a fost inlocuit de unul mai rationalizat. Atunci a aparut pentru prima data numele „Samsung”. in mod special, era scris in limba engleza, ceea ce insemna in mod clar ca firma nu se referea doar la „afaceri”, ci si la „afaceri internationale”.



1979-1993.

Acesta a durat aproximativ zece ani, cand Byung-chul a decis ca logo-ul era invechit si a cerut crearea unuia nou. Acum, aveam trei hexagoane cu trei stele in interiorul lor. Se crede ca cifrele erau rosii pentru ca atunci Samsung a lansat primele sale televizoare colorate, ceea ce, dupa cum va puteti imagina, a fost o afacere importanta la acea vreme.

Ceea ce este interesant pentru perioada 1979-1993 este ca Samsung a avut efectiv trei logo-uri active – unul continea doar simbolurile, iar celelalte doua includeau numele „Samsung” cu doua fonturi diferite.

1993-2005 oval albastru





Era 1993 cand Samsung a inceput sa castige popularitate in strainatate datorita produselor electronice – televizoare, frigidere, cuptoare cu microunde etc. Atunci logo-ul s-a schimbat intr-un oval albastru, reprezentand universul. Numele „Samsung” era centrat in interiorul ovalului. Se poate presupune ca acesta este cel mai usor de recunoscut sau, ca sa spunem asa, cel mai „iconic” logo al Samsung pana in prezent.

Te-am pacalit… ?

stiti cum este muscat marul Apple? Ei bine, si Samsung are ceva care ii caracterizeaza logo-ul. Acum, intoarceti-va si priviti din nou imaginea de mai sus. Ati observat ceva ciudat? Daca nu, uitati-va la litera „A”. Se presupune ca nu are niciun fel de serifuri.

Scopul acestui exercitiu a fost de a verifica ce se intampla atunci cand va arat un logo de companie iconic, dar usor modificat. Ati recunoscut imediat ca ceva nu este in regula? Daca da, acest mic detaliu si-a facut treaba, iar Samsung este o marca usor de recunoscut sau cel putin are un logo usor de recunoscut.

De ce si-ar schimba Samsung logo-ul?



Ajunge cu jocurile.

Revenim in prezent, cu logo-ul actual al Samsung, care este practic cel din 1993, dar inversat – acum textul este albastru (#034EA2), iar ovalul a disparut. Pur si simplu… Samsung. Fara oval (folosit in continuare in cadrul filialelor Samsung) si tot fara o linie orizontala pe „A”.

Frumos. Grozav. Stai… Daca deja face din Samsung o marca recunoscuta, de ce naiba ar vrea cineva sa schimbe logo-ul Samsung?! in primul rand, eu nu vreau (nu ca as putea). Dar, de asemenea… de ce nu? Sa va spun de ce cred ca nu ar fi o idee atat de aberanta.

si pentru asta, ne indreptam spre Cupertino. Bineinteles… stiai ca o sa vina. Daca te-as ruga sa numesti cele mai emblematice cinci logo-uri la care te poti gandi, pun pariu ca cel al Apple ar fi undeva acolo. Daca as fi mai specific si v-as intreba care sunt cele mai importante logo-uri ale companiilor de tehnologie, s-ar putea chiar sa fie pe primul loc.

Copii, este Samsung… suficient de cool?

Apple este Nike al tehnologiei. Nu esti niciodata sigur daca oamenii cumpara produsul pentru calitate (care exista) sau pentru flexibilitate. Sunt sigur ca ambele sunt adevarate intr-o anumita masura. intotdeauna ma simt de baza cand probez o pereche de pantofi Nike si cand imi scot iPhone-ul in public. Este acesta un lucru rau? Nu chiar. Ceea ce este mai important este atunci cand marca imi da un sentiment de siguranta. stiu ca pantofii de sport nu se vor dezmembra in scurt timp si stiu ca iPhone-ul nu se va indoi daca ma asez din greseala pe el. Nu mai este cazul.

Cu toate acestea, se intampla, de asemenea, ca o marca si un logo precum Apple, Nike, Air Jordan, NASA etc. sa iti ofere si un „factor cool”. Logo-ul Apple a reusit nu numai sa castige increderea oamenilor in marca, ci si sa devina un simbol al statutului social si, uneori, chiar o emblema care reuneste oamenii si ii face sa se simta inclusi.

Marul muscat pare atat de natural si de usor de recunoscut in acest moment, incat aproape ca se confunda cu mediul inconjurator. Luati Starbucks, de exemplu. intotdeauna exista cineva in Starbucks care va avea MacBook-ul scos, facand o „munca importanta”, pentru ca munca „care schimba lumea” se desfasoara in cafenele!

„Macbook-ul Apple – cel mai fidel client al Starbucks.”

Lasand glumele la o parte, Apple este cumva asociat cu:

  • Tinerii studenti universitari (daca ti-l poti permite)
  • Tinerii adulti cu un loc de munca de la 9 la 5
  • Oameni de afaceri de varsta mijlocie si femei de afaceri (cu Mac si Apple Watch)
  • Bunica ta (prin iPad-ul ei)

si, cumva, produsul Apple (si, respectiv, logo-ul), nu pare sa apara „deplasat” in niciunul dintre aceste scenarii. Sigur, tu ai un iPhone, sigur ca prietenul tau foloseste un Mac la serviciu si, bineinteles, bunica ta ar putea avea un iPad (idei de cadouri de Craciun!), asa ca te poate vedea pe FaceTime.

in timp ce cea mai mare parte a acestui lucru poate fi atribuita marketingului si portofoliului de produse specifice ale Apple, schimbarea nu ar fi fost posibila daca compania ar fi ramas la logo-ul Apple original, care era literalmente… un desen . Atat de dificil de imprimat, desenat si recunoscut, incat pur si simplu trebuia schimbat. De asemenea, ar fi fost dificil sa devii popular printre copii daca logo-ul tau il avea pe Isaac Newton. stiinta este cool. Nu veni dupa mine in comentarii.

stiati ca: Marul de la Apple este muscat pentru ca Rob Janoff (designerul) nu a vrut sa fie confundat cu o cireasa.

Cum ar arata noul logo al Samsung?





Asadar, daca (daca!) Samsung ar avea un nou logo – poate doar pentru smartphone-urile sale, care ar fi acesta? Nu este greu sa ne dam seama care este tema. Trebuie sa fie cosmica, nu-i asa?

Una dintre optiuni este sa urmati calea NASA si sa prezentati un astronaut, pentru ca astronautii arata… misto. in afara de asta, ei simbolizeaza depasirea limitelor obisnuitului, ceea ce este un motto bun de urmat daca esti o companie de tehnologie.

O alta optiune este… robotii. Am furat logo-ul celor de la Daft Punk, doar ca sa va dau un exemplu. Poate ca Samsung ar trebui sa cumpere drepturile asupra lui, avand in vedere ca grupul s-a retras? Poate ca nu. Sau de ce sa nu avem o simpla stea, asa cum Apple are un mar?

Dupa cum va puteti da seama, nu sunt grafician sau expert in marketing, dar stiu ca Samsung este deja un nume recognoscibil. Poate ca firma ar trebui sa-si lase produsele sa vorbeasca de la sine si sa-si reinventeze emblema pentru a tine pasul cu ceea ce este considerat „cool” astazi?

De asemenea, cred pur si simplu ca logo-urile cu litere de tipar devin incet-incet invechite, dar, mai ales, nu spun prea multe despre ce reprezinta brandul (nu ca cel al Apple o face). Dar luati Twitter, de exemplu – pasarea Twitter ar trebui sa fie un simbol al „libertatii” si al „posibilitatilor nesfarsite”… nu-i asa?!

in cele din urma: Ar trebui ca gama de smartphone-uri Galaxy sa aiba un nou logo propriu?


O masina de spalat Galaxy… Pare un pic cam ciudat, nu-i asa?

in timp ce actualul logo Samsung ar putea sa-ti dea siguranta atunci cand cumperi un frigider, nu cred ca are „factorul cool” pe care il au, de exemplu, cele de la Apple, sau Air Jordan. Mancare de gandire.

De asemenea, ca un produs secundar al modernizarii logo-ului sau, Samsung ar evita sa fie tinta campaniilor de marketing smecheresti ale Google, care sa numeasca companiile de smartphone-uri (LG, Samsung) care se intampla sa faca si electrocasnice cu un logo comun.

Un logo comunica proprietatea, dar ofera si un sentiment al valorilor si calitatii marcii. Cu toate acestea, dupa cum se pare, in zilele noastre, marketingul si logo-ul trebuie sa fie si „cool” – indiferent ce ar trebui sa insemne asta.

Deci, ce parere aveti? Poate ca divizia Galaxy ar trebui sa fie singura si sa aiba propriul logo? Poate ca cel actual este foarte bun, iar asocierea cu frigiderele si cuptoarele cu microunde nu deranjeaza pe nimeni?

Comentati mai jos cu punctul dumneavoastra de vedere pe aceasta tema!

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.