Lansarile C-Band 5G de catre Verizon si AT&T ar putea provoca "haos" pentru zborurile din SUA in aceasta saptamana
| |

Lansarile C-Band 5G de catre Verizon si AT&T ar putea provoca „haos” pentru zborurile din SUA in aceasta saptamana

Maine este o zi importanta pentru doi dintre primii trei furnizori de servicii wireless din Statele Unite, dar uriasa descoperire care se asteapta sa ofere instantaneu pana la 100 de milioane de oameni acces la 5G mai rapid (in teorie) ar putea crea indirect neplaceri pentru mai mult de 100 de mii de calatori aerieni din intreaga tara (in practica).

in timp ce Verizon si AT&T au acceptat (cu reticenta) nu una, ci doua intarzieri diferite ale implementarii 5G in banda C, precum si asa-numitele „zone tampon” in jurul a 50 de aeroporturi importante, de la Dallas la Los Angeles si de la Pittsburgh la San Francisco, companiile aeriene din SUA se tem in continuare ca miercuri comertul national se va „opri” efectiv.

in cazul in care acest lucru nu suna suficient de dramatic, o scrisoare redactata de directorii executivi ai American Airlines, Delta, United Airlines si Southwest Airlines, printre altele, continua sa prezinte o imagine si mai sumbra, anticipand „perturbari catastrofale” ale zborurilor interne si internationale, care ar putea provoca „haos” in intreaga tara.

Ar fi bine sa va amanati viitoarea calatorie daca mai puteti

stim ca este un preaviz scurt, dar daca aveti un zbor programat pentru 19 ianuarie, s-ar putea sa nu fie prea tarziu pentru o schimbare de planuri de ultim moment. Acest lucru este valabil atat pentru calatoriile in interiorul SUA, cat si pentru cele din strainatate catre SUA, fiind de asteptat ca aterizarile, mai degraba decat decolarile, sa fie afectate de posibilele interferente 5G.

Una dintre cele mai mari ingrijorari, desigur, este ca „zeci de mii de americani” ar putea ramane blocati peste hotare, in timp ce in SUA si mai multe persoane se vor confrunta aproape sigur cu anulari, devieri si intarzieri, deoarece multe avioane vor ramane probabil la sol.



Asta fara sa punem la socoteala avioanele cargo, atentie, dintre care un numar mare ar putea ajunge in aceeasi situatie… pe termen nelimitat. Da, ne temem ca problema nu va disparea ca prin minune joi… sau vineri, sau oricand in curand, asa ca acest lucru s-ar putea dovedi a fi doar inceputul unui cosmar de lunga durata atat pentru calatorii, cat si pentru companiile aeriene.

Daca mai conteaza, aproape jumatate din flota de avioane comerciale din SUA a fost autorizata de catre Administratia Federala a Aviatiei pentru aterizari cu vizibilitate redusa pe „multe” aeroporturi cu semnale C-Band 5G iminente in apropiere, dupa ultimele revizuiri de program ale AT&T si Verizon, ceea ce lasa totusi… cealalta jumatate din avioanele din tara si „multe” alte aeroporturi, inclusiv cele foarte mari, in incertitudine.

in timp ce FAA se asteapta sa extinda lista pana maine, eliberand mai multe aprobari atat pentru avioane, cat si pentru aeroporturi, nu pare sa mai fie suficient timp pentru a evita complet „intreruperea catastrofala” si „haosul” mentionate mai sus.

Ce este C-Band 5G si care este mai exact problema?

Dezvoltata ca o alternativa la reteaua 5G Ultra Capacity 5G a T-Mobile, lider in industria wireless, C-Band 5G utilizeaza frecvente radio intre 3,7 si 4,2 GHz care, aparent, pot interfera cu altimetrele si alte „sisteme moderne de siguranta” care se gasesc pe multe avioane de pasageri si de marfa care opereaza in SUA.

Spectrul C-Band achizitionat in cadrul unei licitatii uriase, in urma cu mai putin de un an, de catre Verizon si AT&T pentru o suma combinata de peste 68 de miliarde de dolari, este posibil sa reduca considerabil decalajul dintre cei doi operatori si T-Mobile, care detine in prezent un avans remarcabil atat in ceea ce priveste viteza 5G, cat mai ales disponibilitatea 5G.

Tocmai din acest motiv, Big Red si Ma Bell nu isi mai pot permite alte intarzieri, dupa ce au asteptat cel putin cateva luni in plus fata de cele planificate initial pentru ca extinderile majore ale retelelor lor 5G sa fie considerate sigure.

Desi, in mod evident, acest lucru nu este inca valabil, companiile aeriene cerand guvernului federal sa impuna restrictii mai stricte operatorilor de retele mobile in jurul mai multor aeroporturi, Verizon si AT&T continua sa indice „aproximativ alte 40 de tari” in care tehnologia 5G in banda C a fost implementata fara interferente semnificative in aviatie sau intreruperi majore ale transportului aerian.

Ramane de vazut daca lansarile 5G din 19 ianuarie se vor desfasura conform programului (probabil) si daca companiile aeriene vor decide pur si simplu sa riste si vor autoriza toate avioanele pentru operatiuni normale, in ciuda preocuparilor legate de siguranta (mai putin probabil).

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.