iOS 15.2 "Istoric piese si service" va arata daca o piesa de reparatie de pe iPhone este originala sau nu
| |

iOS 15.2 „Istoric piese si service” va arata daca o piesa de reparatie de pe iPhone este originala sau nu

iOS 15.2 va aduce o functie utila pentru posesorii de iPhone care si-au reparat recent iPhone-urile, informeaza MacRumors. Odata cu noua actualizare, Apple adauga o sectiune in Setari iPhone denumita „Piese si istoric service”, care va va permite sa vedeti istoricul service-ului telefonului si sa confirmati ca componentele folosite pentru reparatie sunt cele reale.

iOS 15.2 va aduce „Parts and Service History” pentru a-ti permite sa stii daca piesele instalate pe iPhone-ul tau sunt autentice

Cand vei primi iOS 15.2, vei putea accesa Setari > General > Despre, unde vei putea localiza sectiunea „Parts and Service History”. Aceasta sectiune va fi disponibila numai daca iPhone-ul dvs. a fost reparat si nu va fi prezenta pentru iPhone-uri noi, nereparate.

Informatiile privind componentele utilizate pentru repararea iPhone-ului dvs. vor fi afisate in functie de versiunea iPhone-ului. De exemplu, iPhone XR, XS, XS Max si modelele ulterioare (inclusiv iPhone SE 2) vor putea vedea daca bateria a fost inlocuita. Posesorii de iPhone 11, 12 si 13 vor putea vedea, de asemenea, informatii despre baterie si ecran. Cele mai noi modele iPhone 12 si iPhone 13 vor afisa, de asemenea, informatii despre inlocuirea bateriei, a ecranului si a camerei.

Daca reparatia a fost efectuata cu piese si instrumente originale Apple, veti putea vedea eticheta „Genuine Apple Part” (piesa originala Apple) langa componenta reparata.



in cazul in care instalarea unei piese este incompleta sau piesa a fost inlocuita cu o componenta care nu este autentica, in locul mesajului de mai sus va fi afisat mesajul „Unknown Part” (piesa necunoscuta). Acelasi mesaj „Unknown Part” (piesa necunoscuta) va fi afisat si in cazul in care piesa a fost deja utilizata sau instalata pe un alt iPhone sau daca piesa nu functioneaza asa cum ar trebui.

Mesajele din „Parts and Service History” (Istoric piese si service) al iPhone-ului dvs. nu vor interfera cu capacitatea de a utiliza iPhone-ul, bateria, ecranul sau camera acestuia. si, bineinteles, aceste informatii sunt colectate si stocate pe dispozitiv; Apple le poate utiliza pentru nevoile de service, pentru analize de siguranta sau pentru imbunatatirea produselor viitoare.

Adaugarea acestei noi functii la iPhone-uri vine in paralel cu o imbunatatire pentru modelele iPhone 13. Cand au fost lansate cele mai noi telefoane emblematice de la Apple, oamenii au descoperit ca, daca inlocuiti un ecran spart pe un model iPhone 13 fara unelte si componente specializate de la Apple, se dezactiveaza sistemul de autentificare Face ID.

Acest lucru, destul de usor de inteles, a dus la o reactie imensa din partea comunitatii de reparatii, care a determinat gigantul tehnologic din Cupertino sa lucreze la o actualizare de software care sa permita ca Face ID sa nu fie afectat de reparatiile la ecran. Aceasta modificare va fi, de asemenea, introdusa odata cu noua actualizare iOS 15.2, deoarece aceasta actualizare va elimina cerinta specifica de imperechere care face ca Face ID sa nu functioneze atunci cand o reparatie a ecranului este efectuata de un atelier de reparatii fara echipament certificat de Apple.

Cu toate acestea, situatia Face ID nu este insa prima data cand Apple introduce restrictii de reparare a iPhone-urilor. Anterior, a mai introdus astfel de restrictii pentru Touch ID, True Tone pentru ecran si camerele iPhone 12 si, bineinteles, astfel de decizii s-au confruntat intotdeauna cu reactii negative (in cazul in care reparatiile iPhone-ului dezactiveaza functii sau iPhone-ul are optiuni de reparatie limitate).

Acum, se pare ca Apple se va multumi doar cu informarea clientilor ca piesele introduse in iPhone nu sunt autentice, in timp ce functionalitatea iPhone va ramane asa cum este.

Luna trecuta, cei din Cupertino au anuntat planurile pentru un nou program de reparatii in regim de autoservire, care le va permite utilizatorilor sa isi repare singuri iPhone-urile cu ajutorul manualelor de instructiuni si al componentelor furnizate de Apple. Cu toate acestea, programul Self Service Repair ar trebui sa fie utilizat de tehnicieni individuali care au cunostintele si experienta necesare pentru a repara dispozitive electronice, in timp ce restul clientilor Apple sunt in continuare incurajati sa viziteze un furnizor profesionist de reparatii cu tehnicieni certificati.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.