Google si Facebook ar fi avut o intelegere secreta pentru a domina piata de publicitate

Google si Facebook ar fi avut o intelegere secreta pentru a domina piata de publicitate, potrivit unui proces

in ultimii ani, guvernele au devenit din ce in ce mai ingrijorate de afacerile Big Tech, aparand tone de anchete antitrust in intreaga lume. Un proces multi-statal in curs de desfasurare in SUA, condus de procurorul general al Texasului, Ken Paxton, tocmai a dezvaluit cateva detalii suculente despre afacerile dintre Google si Facebook.

Se presupune ca gigantul de cautare si compania de socializare (cunoscuta acum sub numele de Meta) ar fi avut un acord in spatele cortinei, care ar fi oferit Facebook un avantaj nedrept atunci cand folosea bursa de publicitate a Google. Astfel, facilitand aparitia rezultatelor Facebook in spatiile publicitare.

Punctul in care cazul devine mai picant este reprezentat de informatii recent nedeclarate, care sustin ca Mark Zuckerberg, directorul general al Meta (Facebook), si Sundar Pichai, directorul general al Alphabet (Google), cunosteau foarte bine ceea ce se presupune ca ar trebui sa se realizeze prin aceasta tranzactie. Mai mult, Sheryl Sandberg, COO al Facebook, a fost citata spunand ca „Aceasta este o afacere mare din punct de vedere strategic” intr-o serie de e-mailuri din 2018 care au fost descoperite in timpul procesului.

Un alt e-mail stabileste o intalnire intre Sandberg si Zuckerberg si afirma in mod explicit ca acordul va fi semnat doar cu aprobarea acestuia din urma. Procesul sustine, de asemenea, ca Sundar Pichai a fost, de asemenea, familiarizat personal cu termenii intelegerii.

Google, care este un fan al numelor de cod ciudate, a avut chiar si un nume „secret” intern pentru afacere – aceasta se numea Jedi Blue, conform documentelor cazului.

Google si Facebook ar fi avut o intelegere secreta pentru a domina piata de publicitate, potrivit unui proces judiciar
Ambele companii neaga faptul ca intelegerea lor a fost ilegala. Purtatorul de cuvant al Google, Peter Schottenfels, considera ca intregul proces este „plin de inexactitati” si lipsit de temei juridic. Acesta a mai adaugat: „Semnam sute de acorduri in fiecare an care nu necesita aprobarea directorului general, iar acesta nu a fost diferit”, insistand asupra faptului ca Sundar Pichai ar fi putut sa nu cunoasca toate detaliile despre afacere.

Purtatorul de cuvant al Meta, Chris Sgro, a insistat asupra faptului ca Facebook are acorduri similare cu multe alte platforme de licitatii publicitare si ca acestea au contribuit la cresterea concurentei pentru plasarea de anunturi, compensand in acelasi timp editorii in mod echitabil si aducand o buna cantitate de valoare pentru agentii de publicitate.

Este demn de remarcat faptul ca Meta nu este acuzata in acest proces – acesta este strict impotriva Google

Despre ce este vorba in procesul multi-statal impotriva Google?


in decembrie 2020, zece state (Texas, Arkansas, Idaho, Indiana, Kentucky, Mississippi, Missouri, Dakota de Nord, Dakota de Sud si Utah) au intentat un proces de comportament anticoncurential impotriva Google la o instanta federala din Texas. Procesul a fost anuntat si este condus de procurorul general al Texasului, Ken Paxton.

intelegerea dintre Google si Facebook se afla in centrul procesului, dar acesta subliniaza, de asemenea, faptul ca Google controleaza piata Ad Tech, care ar trebui sa aduca laolalta agentii de publicitate si creatorii de continut intr-un mod impartial.

Google neaga cu desavarsire ca ar abuza de puterea sa si afirma ca imparte cu usurinta majoritatea veniturilor sale din Ad Tech cu editorii terti.

Toata aceasta poveste este un caz complet diferit de cel al Departamentului de Justitie care a dat in judecata Google pentru abuzul de pozitie dominanta in domeniul cautarii si publicitatii online. in acest dosar din octombrie 2020, se afirma ca Google foloseste milioanele de dolari pe care le genereaza activitatile sale de cautare si de publicitate pentru a plati partenerii sai producatori de telefoane Android pentru a mentine serviciile Google in mod implicit pe smartphone-urile lor. Astfel, creand o bucla inchisa, care nu lasa sa intre cu usurinta persoane din afara.

Cu privire la aceasta, Google a sustinut ca acuzatia este profund eronata si a subliniat ca exista o multime de alternative – oamenii aleg pur si simplu sa foloseasca Google.

Sondajele antitrust continua sa se adune, iar Google nu este singura care se afla in vizor – Departamentul de Justitie si FTC investigheaza in mod activ si Apple, Amazon si Facebook, printre alte companii de tehnologie.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.