Facebook incearca sa ocoleasca infama "taxa Apple" cu un instrument pentru creatorii de continut
|

Facebook incearca sa ocoleasca infama „taxa Apple” cu un instrument pentru creatorii de continut

Facebook a tinut recent prima pagina a ziarelor, mai intai cu controversa cu denuntatoarea Frances Haugen, apoi, cu schimbarea numelui companiei si noile prioritati. Acum, AppleInsider relateaza despre un alt demers interesant pe care Facebook l-a intreprins: incercarea de a ocoli faimoasa „taxa Apple” de pe App Store.

Un instrument pentru creatorii de continut realizat de Facebook incearca sa ocoleasca taxa de comision de 30% de pe App Store

Un nou instrument creat pentru creatorii de continut si pentru a-i ajuta sa castige bani pe Facebook este acum implementat de companie. Interesant este ca instrumentul ocoleste comisionul de 30% impus de Apple pentru achizitiile efectuate prin intermediul App Store. Exista o noua functie cu un link in aplicatie care ii trimite pe utilizatori sa finalizeze achizitiile de abonamente prin intermediul Facebook Pay.

Instrumentul in sine le permite creatorilor sa taxeze fanii pentru continut. Cu toate acestea, instrumentul le permite, de asemenea, creatorilor sa foloseasca „linkuri promotionale” personalizate si, in acest fel, sa directioneze oamenii in afara App Store, pastrand astfel 100% din pret, fara a plati un comision Apple. Aceste linkuri pot fi partajate prin e-mail si text, dar pot fi integrate si pe paginile de Facebook ale creatorilor: astfel, ele apar in aplicatia Facebook pentru iOS.

Regulile si orientarile App Store interzic in prezent dezvoltatorilor sa ocoleasca acest comision, dar in cazul Facebook, vor fi creatorii insisi cei care ii vor indruma pe oameni catre sistemul de plata alternativ, si nu dezvoltatorul aplicatiei Facebook in sine. in mare, Facebook opereaza in ape necunoscute. Este posibil ca acest demers sa se constate ca incalca regulile App Store.

Pe de alta parte, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, nu crede acest lucru si a declarat ca aceasta strategie a fost intotdeauna permisa pe iOS. in plus, acesta a declarat ca sistemul de plata nativ al Apple va fi, de asemenea, oferit atunci cand utilizatorii se vor inscrie.

Zuckerberg a declarat ca acest lucru se inscrie intr-un efort mai amplu pentru a oferi creatorilor de continut mai multe modalitati de a castiga bani pentru munca lor: iar acesta este un obiectiv principal pentru Meta, noul brand al companiei si filozofia pe care Zuckerberg o are. El a declarat ca taxa de 30% perceputa de Apple pentru tranzactiile de pe iPhone face ca creatorii de continut sa castige mai greu bani, iar instrumentul Subscriptions le va permite creatorilor sa castige mai mult.


Asa-numita taxa Apple este un comision de 30% perceput de Apple pentru achizitiile efectuate prin intermediul App Store

Aceasta declaratie implica faptul ca taxa din App Store dauneaza creatorilor, nu gigantului social media in sine. in trecut, Zuckerberg a folosit un argument similar atunci cand si-a exprimat ingrijorarea fata de functia de transparenta a urmaririi aplicatiilor, introdusa odata cu iOS 14.5, despre care a spus ca va afecta micile intreprinderi.

Dar acesta nu este singurul lucru pe care gigantul tehnologic l-a planificat pentru creatorii de continut. Facebook nu va colecta o parte din tranzactiile de abonament pana cel putin in 2023, in timp ce, in acelasi timp, compania va incepe sa plateasca creatorilor un bonus intre 5 si 20 de dolari pentru fiecare abonat nou pe care il obtin. Acest bonus nu depinde de faptul ca abonatul a fost adaugat printr-un link web personalizat sau din sistemele Apple sau Google.

Un calculator de castiguri le va arata creatorilor de pe Facebook o defalcare a castigurilor si taxelor, inclusiv cat platesc catre Apple si Google. Iar incepand cu luna decembrie, creatorii de pe Facebook vor putea descarca e-mailurile abonatilor lor direct de la companie.

Dupa cum probabil multi dintre voi au aflat deja, Apple are un proces in curs de desfasurare cu dezvoltatorul Fortnite, Epic Games, care a ocolit anul trecut sistemul de plata din App Store cu un link alternativ. Linkul a fost inclus in popularul joc Fortnite, iar actiunea a dus la retragerea jocului din App Store de catre Apple si apoi la interzicerea contului de dezvoltator al Epic. Judecatorul care s-a ocupat de acest caz a ordonat Apple sa le permita dezvoltatorilor sa creeze linkuri catre metode de plata externe, iar cei din Cupertino au termen pana pe 9 decembrie sa se conformeze ordinului. Cu toate acestea, Apple a solicitat o amanare in timp ce hotararea este atacata. Judecatorul nu s-a pronuntat inca cu privire la cererea de suspendare.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.