Explicat: De ce apar mai multe recenzii de telefoane flagship exact in acelasi timp

Explicat: De ce apar mai multe recenzii de telefoane flagship exact in acelasi timp

Lumea recenziilor de produse este una interesanta. in calitate de pasionat de smartphone-uri, poate ati observat ca recenziile pentru unele dintre cele mai populare flagship-uri din fiecare an apar toate in acelasi timp.

Poate ca va amintiti ca ati deschis YouTube intr-o zi, doar pentru a vedea ca intreaga dvs. pagina de pornire a fost inundata de YouTuberi din domeniul tehnologiei care tocmai si-au lansat cu totii recenziile video ale aceluiasi telefon de profil inalt, exact in acelasi timp – ce se intampla cu asta?

Doar o coincidenta incredibila, sau e vorba de altceva? Bineinteles ca este altceva…

Embargouri de revizuire

Aceasta este o practica standard. Fie ca va castigati existenta facand recenzii pentru jocuri, laptopuri sau smartphone-uri, daca companiile din spatele acestora va considera suficient de important, este posibil sa va trimita o unitate de recenzie (sau o copie de recenzie in cazul jocurilor) mai devreme de data oficiala de lansare a produsului sau chiar de anuntul acestuia.

in mod normal, acest lucru este insotit de anumite conditii – de exemplu, nu aveti voie sa impartasiti faptul ca aveti acel produs in posesie si nici nu aveti voie sa impartasiti imagini cu acesta sau fotografii realizate cu camerele sale (daca este vorba de un smartphone). Cel putin nu pana la sfarsitul unei anumite perioade de embargo.

in timpul acestei perioade, recenzorii au menirea de a se familiariza cu produsul si de a-si pregati recenziile, fie ele scrise sau in format video, de preferinta pentru a fi publicate imediat ce embargoul cade.

si, din moment ce companiile ofera in mod normal exact aceleasi perioade de embargo tuturor recenzorilor, odata ce se termina, veti obtine o pagina YouTube plina de recenzii ale aceluiasi smartphone de la persoane diferite, postate toate deodata. Pentru ca toata lumea vrea sa fie prima care isi publica recenzia imediat ce embargoul cade – exact in ziua, ora si minutul respectiv.

Sa zicem ca o companie de smartphone-uri trimite cel mai recent si foarte asteptat telefon al sau la 20 de YouTuberi. Toti acestia primesc o perioada de embargo care se incheie maine la ora 16:00. Cei mai multi dintre acei YouTuberi isi vor seta videoclipurile de recenzie pentru a le publica la acea ora exacta si, din nou, acesta este motivul pentru care tu – abonatul – vei primi o pagina plina de diferiti influenceri care recenzeaza acelasi produs la ora 16:00.

Deci recenzorii primesc intotdeauna lucruri trimise la ei?



Nu toti, dar cei mai importanti – da, deoarece companiile stiu ca astfel de personalitati de pe internet care le recenzeaza telefonul sau cel putin sunt vazute cu el ar putea fi o publicitate nepretuita.

Nici macar nu trebuie sa fii recenzent pentru a primi lucruri gratuite. Daca urmaresti influencerii de pe Instagram, de exemplu, este posibil sa fi observat ca acestia scriu despre noul lor telefon sau ca il prezinta cu precadere in fotografii. Probabil ca l-au primit gratuit de la marca. Este marketingul standard al influencerilor si se aplica la orice produs – haine, tehnologie, orice altceva. Marcile le vor trimite pe acestea unor personalitati populare in speranta ca vor fi vazute purtandu-le sau folosindu-le.

Dar sa revenim la recenzori. Unele branduri pot fi foarte speciale cu cine primeste o unitate de recenzie si pot ignora marii influenceri, in schimb, ajungand la YouTubers mai mici care produc continut mai concentrat care se potriveste cu produsul lor.

Sa zicem ca ai un canal YouTube specializat in recenzii de Chromebook-uri, ei bine, atunci o companie care tocmai a inceput sa vanda un nou Chromebook ar putea fi mai interesata sa iti trimita o unitate de recenzie decat un canal mai mare care recenzeaza laptopuri in general. Deoarece companiile stiu ca un YouTuber de Chromebook are probabil un public tinta mai bun pentru produsul lor – un public mai mic, dar cu siguranta interesat de Chromebook-uri si care probabil doreste sa cumpere unul.

si ar trebui sa stii – in foarte, foarte multe cazuri, indiferent daca esti un mare recenzor sau nu, va trebui sa cumperi produsul pe care doresti sa-l recenzezi cu bani din propriul buzunar. Unele marci pur si simplu nu trimit unitati de recenzie, sau o fac unui numar foarte mic de influenceri alesi.

Daca ti se trimite un telefon pentru review, il poti pastra gratuit?

in mod normal, nu este cazul. Dupa ce trece o perioada de timp, o companie poate solicita ca recenzentul sa ii returneze smartphone-ul. Sau, in unele cazuri, companiile pot solicita ca un recenzent sa trimita unitatea de recenzie unui alt recenzent, pentru ca acesta sa o recenzeze in continuare.

Cu toate acestea, daca esti un canal YouTube care face recenzii de produse mai ieftine, fara nume, nu este putin probabil ca micile companii, de obicei din China, sa te contacteze si sa se ofere sa-ti ofere cadou noul lor microfon ieftin, ceas inteligent, carcasa de telefon sau un alt produs accesibil, atata timp cat promiti sa faci o recenzie la el. Pe acelea le puteti pastra in mod normal. Mi s-a intamplat acest lucru pe un canal cu doar 15.000 de abonati.

Pentru marcile mai mici, mai putin cunoscute sau in plina ascensiune, orice recenzii sunt binevenite si, de obicei, sunt dispusi sa ofere produsele lor gratuit, pentru a obtine cateva.

Ca exemplu, am publicat un joc video in urma cu cativa ani. Ca parte a comercializarii acestuia, am trimis copii gratuite recenzorilor de jocuri, deoarece aveam nevoie ca numele jocului sa apara pe YouTube si pe web in general.

in mod similar, obisnuiam sa fac recenzii de carti, asa ca scriitorii imi trimiteau copii gratuite. Este logic sa oferiti lucruri gratuite sau, cel putin, sa imprumutati produsul dvs. unor recenzenti, pentru a-i face cunoscut numele.

Companiile le spun recenzorilor ce sa spuna?



in mod normal, companiile din domeniul tehnologiei trimit un kit de presa impreuna cu produsul lor, inclusiv un ghid al recenzentului care indica ce este special la noul lor smartphone, casti sau orice alt produs si ce ar putea fi interesat sa stie recenzentul despre acesta.

Sa zicem ca sunteti o afacere care trimite recenzorilor noile dvs. casti si sperati sa obtineti o recenzie amanuntita – ei bine, atunci aveti nevoie ca recenzorii sa cunoasca specificatiile si caracteristicile unice ale castilor dvs., asa ca este logic sa trimiteti un ghid de recenzie cu aceste informatii.

Castile dvs. au rezistenta la apa? A fost testata durata de viata a bateriei lor? Ce versiune Bluetooth folosesc? Cate microfoane au? Nu va puteti baza pe recenzent sa isi dea seama de unul singur de toate acestea, mai ales daca este deja in criza de timp pentru a termina de testat produsul, de a-l fotografia, de a scrie o recenzie, de a produce un videoclip inainte ca embargoul sa cada si asa mai departe.

Desigur, in cele mai multe cazuri, recenzorii nu sunt obligati sa urmeze niciun ghid si se pot concentra doar pe ceea ce gasesc convingator la produs sau pe ceea ce cred ca ar face publicul lor.

Deci, iata ce avem. Speram ca aceasta a fost o privire interesanta in lumea recenziilor de produse, precum si in lumea produselor de marketing in zilele moderne ale internetului.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.