Dish Wireless isi pastreaza intact recordul de imperfectiuni in T3; alti 121.000 de clienti pleaca pe baza neta
| |

Dish Wireless isi pastreaza intact recordul de imperfectiuni in T3; alti 121.000 de clienti pleaca pe baza neta

Dish Network nu a reusit inca sa se impuna in domeniul serviciilor wireless, chiar daca ar trebui sa inlocuiasca Sprint ca al patrulea operator national. Aceasta a fost intelegerea incheiata de T-Mobile si Sprint care a permis primului sa o achizitioneze pe cea de-a doua. Deoarece pierderea Sprint a redus numarul principalilor operatori din SUA cu 25%, FCC a dorit ca o noua companie sa devina „al patrulea concurent la nivel national in materie de retele bazate pe instalatii”, iar acest titlu revine companiei Dish.

Dish si T-Mobile se despart dupa ce T-Mobile opreste reteaua CDMA 3G a Sprint cu doi ani mai devreme decat a promis

Dish a cumparat operatiunile preplatite si clientii Sprint, inclusiv Boost Mobile, Virgin Mobile si propria afacere preplatita a Sprint. Aceste operatiuni au oferit Dish 9,3 milioane de abonati in toate cele 50 de state si in Puerto Rico. 400 de angajati si 7.500 de magazine de vanzare cu amanuntul au fost transferate la Dish. Aceasta din urma a semnat un acord MVNO pe sapte ani cu T-Mobile, permitandu-i astfel sa vanda servicii wireless sub numele Dish fara a detine propria retea.


Este prea devreme pentru a spune daca Dish Network poate avea succes in afacerea wireless
Dar in luna iulie a anului trecut, dupa ce T-Mobile a decis sa retraga reteaua CDMA 3G a Sprint dupa un an in loc de trei ani, asa cum a promis initial, Dish a decis sa renunte la acordul MVNO cu T-Mobile si va plati in schimb 5 miliarde de dolari catre AT&T pe o perioada de 10 ani. Dish Network a explicat prin faptul ca „T-Mobile si-a anuntat intentia de a opri reteaua Sprint CDMA – care gazduieste milioane de abonati Boost – la 1 ianuarie 2022. Acest lucru este semnificativ mai devreme decat calendarul de migrare de trei ani pe care l-a anuntat anterior”.

Astazi, Dish a publicat rezultatele din al treilea trimestru si a dezvaluit ca a pierdut 121.000 de abonati la serviciile de telefonie mobila pe baza neta. Aceasta reprezinta o imbunatatire de 43% de la an la an. La sfarsitul celui de-al treilea trimestru, Dish avea 8,77 milioane de abonati la serviciile wireless cu amanuntul, comparativ cu cei aproximativ 9 milioane de abonati pe care ii avea cand s-a incheiat acordul cu Sprint in iulie 2020.

Cei mai multi dintre clientii Dish sunt abonati la Boost Mobile prin intermediul afacerii sale preplatite de telefonie mobila. Dish a crescut numarul de abonati la serviciile wireless pe o baza bruta, ceea ce un analist considera ca este un lucru pozitiv. William Ho, director la 556 Ventures, spune: „Exista pierderi, dar sunt mai putine. Se compenseaza intr-un fel pierderea de clienti prin cresterea adaosurilor brute”, care necesita de obicei o multime de activitati promotionale si cheltuieli”.

Vorbind de rata de dezabonare, aceasta cifra a fost de 4,61% pentru afacerea wireless a Dish in al treilea trimestru. Aceasta se compara cu rata de dezabonare preplatita a T-Mobile de 2,9% pentru acelasi trimestru. Rata de dezabonare preplatita a AT&T a fost de 3% in al treilea trimestru, in timp ce afacerea preplatita Cricket a avut o rata de dezabonare si mai mica in cele trei luni.

Dish a pierdut abonati cu amanuntul din afacerea sa wireless in fiecare trimestru de cand a inceput operatiunile si Ho se asteapta sa vada mai mult din acelasi lucru in trimestrul curent, al patrulea din 2021. Unul dintre principalii concurenti ai Dish este afacerea preplatita a T-Mobile, care se afla in mijlocul unei promotii agresive la Walmart.

Lucrurile s-ar putea schimba in bine odata ce Dish va termina de construit prima retea de banda larga 5G din tara, bazata pe Open RAN, nativa in cloud. Construirea are loc in peste 40 de piete din tara. Open RAN (Radio Access Network) sprijina interoperabilitatea intre echipamentele de la diferiti furnizori. Scopul este de a construi o retea 5G flexibila la un cost mai mic si de a accelera timpul de lansare pe piata.

Actiunile Dish o iau pe aratura dupa publicarea raportului

Poate va amintiti ca, in august 2020, Dish a cumparat Ting Mobile, care includea 200.000 de abonati Ting. Putin mai mult de o jumatate de an mai tarziu, Dish a adus Republic Wireless si pe cei 200.000 de abonati ai sai in cadrul companiei.

Investitorii Dish nu au fost multumiti de raport si investitorii si-au petrecut ziua aruncandu-l. Actiunile au pierdut aproape 14% din valoare dupa publicarea raportului, pierzand 6,01 dolari si inchizand la 37,08 dolari. Se pare ca afacerea wireless s-ar putea sa nu fi avut nicio legatura cu declinul actiunilor companiei. Abonatii la serviciile de televiziune cu plata, care crescusera cu 116.000 in al treilea trimestru al anului trecut, au scazut cu 13.000 in acest an.

Adevarul este ca este prea devreme pentru ca investitorii sa ajunga la o concluzie cu privire la faptul ca Dish va reusi sau nu in industria wireless.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.