Cele mai amuzante atacuri publicitare intre Google
| | | |

Cele mai amuzante atacuri publicitare intre Google, Apple si Samsung

Oricat de mult le-ar placea unor fani sa se certe intre ei in legatura cu marcile de smartphone-uri si sa o apere pe cea pe care au ales-o, nu este ca si cum marcile insele isi pastreaza intotdeauna calmul.

Unele dintre cele mai mari nume din lumea smartphone-urilor, si anume Google, Samsung si Apple, au tras cu pantaloni scurti unii in altii pentru a va atrage atentia, sub forma unor reclame de atac. Unii mai mult decat altii, bineinteles.

si ce sunt „reclamele de atac”? Sunt reclame sau campanii publicitare intregi menite sa faca produsul cuiva sa para superior celui al concurentei. Daca ati crescut in anii ’90, poate va amintiti SEGA vs. Nintendo, sau in anii 2000 – celebra campanie publicitara PC vs. Mac „Get a Mac” a celor de la Apple.

Dar nu mai suntem in anii ’90, iar reclamele sunt acum mai mult decat „chestia noastra e tare si concurenta e naspa”. Reclamele moderne de atac, precum cele pe care urmeaza sa le vedem, pot fi foarte amuzante si mai ales inteligente.

Haideti sa vedem cateva dintre cele mai bune reclame Google, Apple si Samsung, in care s-au atacat reciproc pentru atentia si amuzamentul nostru.

Samsung ii da o palma lui Apple cu familia Notch

Aceasta campanie publicitara a disparut in mod suspect de pe canalul oficial de YouTube al Samsung, dar, din fericire, a fost salvata, asa ca inca ne putem bucura de ea.

in 2017, Apple a lansat iPhone X – primul smartphone al companiei cu o crestatura. Pe atunci, aproape toate telefoanele aveau inca margini uniforme de sus si de jos in jurul ecranului, in locul crestaturilor, al camerelor cu gauri si chiar al celor de sub ecran pe care le avem astazi.

Asadar, crestatura neobisnuita de atunci a iPhone X a fost tinta perfecta pentru ridiculizare, iar Samsung s-a grabit sa se ia de Apple, prezentandu-si utilizatorii ca pe niste oameni cu tunsori in forma de crestatura, facand in acelasi timp haz de necaz cu performantele camerei foto a iPhone-ului, cu lipsa slotului microSD, a mufei pentru casti si, bineinteles, cu modul in care crestatura acopera o parte din ecran.

O, cat am ras si am ras, pana cand propriile telefoane Samsung au inceput sa fie livrate fara slot microSD, jack pentru casti si, in cazul Galaxy Fold, chiar cu o crestatura. in ce lume nebuna traim!

Ce urmeaza? Apple va scoate incarcatorul iPhone din cutia de vanzare cu amanuntul, Samsung va rade si el de asta, apoi o va face si el?

Google RIP RIPs LG: „Cand producatorul vechiului tau telefon nu mai face telefoane”

Daca am putea sa va aratam aceasta reclama, dar cum se pare ca se intampla des, Google a eliminat-o recent si pana acum nu pare sa o fi sustinut nimeni. Dar eu nu am uitat-o, Google, nu o voi uita niciodata. Iar daca ati fost pe la PhoneArena saptamana trecuta s-ar putea sa o fi vazut deja.

Aceasta reclama incepea cu urmatoarea replica, care arata foarte clar de cine isi bate joc Google:

„113 motive pentru care ar trebui sa treci la Google Pixel atunci cand producatorul vechiului tau telefon nu mai face telefoane”

LG nu a fost niciodata numit in realitate in reclama si nici nu a fost una rautacioasa, dar, indiferent de motiv, Google a eliminat-o la mai putin de o saptamana de la lansarea ei.

Ceea ce presupunea reclama era o lista de motive pentru a cumpara un Google Pixel. Dar unele dintre aceste motive erau pline de umor, cum ar fi „Cand spui „Pixel”, cineva ar putea crede ca ai spus „muraturi” si sa-ti dea unul. Boom! Muraturi gratuite!”, in timp ce altele indicau caracteristici autentice ale Pixel care ar putea sa va placa.

Sa speram ca Google reincarca sau reactiveaza aceasta reclama. Cel putin Samsung isi lasa reclamele de atac sa ruleze mai mult de o saptamana inainte de a le dezactiva.

Apple face scoala cu Android in privinta confidentialitatii

Este rezonabil sa presupunem ca aceasta reclama face misto de Google sau de sistemul de operare Android al Google in general.

Dupa cum unii dintre voi au observat, confidentialitatea a devenit unul dintre cele mai mari argumente de vanzare ale Apple pentru iPhone in ultimii ani, asa cum ar trebui sa fie. in timp ce utilizatorii de iPhone au posibilitatea de a alege sa nu fie urmariti de aplicatii si de a vedea exact ce tip de date le poate solicita fiecare aplicatie, utilizatorii de Android nu au aceste privilegii.

Asadar, aceasta reclama arata un barbat care isi duce ziua de zi cu zi, in timp ce tot mai multe persoane incep sa il urmareasca, care, desigur, reprezinta companii care ii colecteaza datele private.

in cele din urma, el se aseaza, ia un iPhone aparent la intamplare de pe o masa si apasa pe butonul „Ask App Not to Track” (Cere-i aplicatiei sa nu te urmareasca) cu care majoritatea utilizatorilor de iPhone sunt probabil foarte familiarizati pana acum. Acesta face parte dintr-un mesaj pop-up care apare in mod normal atunci cand instalati o noua aplicatie (de exemplu, Facebook) si va permite sa alegeti daca ii permiteti sau nu sa va urmareasca.

Avand in vedere crizele de furie ale Facebook din ultimele luni, majoritatea utilizatorilor de iPhone par sa aleaga intr-adevar sa nu fie monitorizati in niciun fel.

Nokia isi bate joc de Apple: „Siri s-a marit”

Nu este de mirare ca aceasta reclama veche a disparut de pe toate canalele oficiale, deoarece promoveaza o linie de smartphone-uri (Nokia Lumia) care nici macar nu mai exista, dar este totusi o reclama amuzanta.

Acesta il prezinta pe asistentul virtual Siri de la Apple ca fiind unul cu capacitati foarte elementare si cu o voce care suna robotic, in timp ce asistentul virtual Cortana de la Microsoft (care se afla pe Nokia Lumia la acea vreme) este prezentat ca fiind capabil sa indeplineasca sarcini complexe si capabil sa vorbeasca intr-un mod natural.

Este Cortana un lucru chiar si pe Windows in zilele noastre? in orice caz, o reclama amuzanta si memorabila este aceasta. Iar eu, personal, am o slabiciune pentru telefoanele Lumia si pentru sistemul de operare Windows Phone, deoarece unul dintre primele mele smartphone-uri a fost un Nokia Lumia. si, ca sa fim corecti, Cortana a fost intr-adevar cel mai natural asistent virtual in 2014.

Samsung arunca o lovitura indoielnica la adresa utilizatorilor Apple

Aceasta este o reclama veche, dar lucrurile nu s-au schimbat cu adevarat in ultimul deceniu, nu-i asa? Aceasta arata fanii Apple care stau la coada pentru a cumpara cel mai nou iPhone, „la doar 9 ore distanta” de intrarea in magazin.

in reclama, utilizatorii de iPhone spun lucruri precum „bateria arata ciudat” si, in mod amuzant, „daca arata la fel, de unde sa stie lumea ca am facut upgrade?”.

Apoi, apare un cliseu. Utilizatorii Samsung se intampla sa stea in apropiere, toti cei de la coada iPhone-ului isi fixeaza ochii pe telefoanele Samsung si se uita cu uimire.

Un tip din apropiere ii lasa pe fanii iPhone sa se uite la telefonul sau Samsung, care la momentul respectiv era cu siguranta mult mai mare decat un iPhone, iar pentru asta, fanii remarca: „Chestia asta e imensa!” si „E magnific!”.

E ciudat, dar hei, la inceputul anilor 2010, ciudateniile erau amuzante! Pe atunci – intentionat, acum – poate ca nu.

Google trolleaza Apple cu un gust din propriul medicament

Reclamele Apple pot parea uneori destul de pretentioase, in efortul lor de a invoca o conexiune intelectuala si emotionala intre un produs Apple si potentialul sau utilizator, iar uneori pot parea pur si simplu ciudate.

in aceasta reclama de trol, Google a reusit sa faca haz de necaz cu Apple pentru unele dintre modalitatile sale ostentative, prezentand o voce care suna suspect de Jony Ive si care vorbeste in profunzime despre cat de perfect este un cerc, despre cum nu are inceput, sfarsit, sfarsit la inceput… Da…

Apropo, Jony Ive a fost un designer de proiecte la Apple, care, intr-adevar, a dat voce unor reclame Apple in trecut. si un fapt amuzant: Apple are titluri de angajati cu „evanghelist” in nume, cum ar fi „Technology Evangelist”, in cazul in care credeai ca firma de fructe nu este pretentioasa.

Lasati-ma sa va spun ca, daca cineva de la PhoneArena incepe sa se numeasca in mod neironic „Phone Evangelist” sau ceva de genul asta, am plecat de aici.

Samsung vs. Apple: Zoom spatial!

Asa cum este traditia, atunci cand Samsung lanseaza un nou telefon, este nerabdator sa ne arate cat de mult este mai bun decat iPhone. in acest caz, avem de fapt mai multe reclame, dar ne vom concentra pe aceasta, deoarece prezinta probabil cea mai amuzanta comparatie, chiar daca neintentionat.

Reclama arata cum se descurca Galaxy S21 Ultra 5G de 1.200 de dolari fata de iPhone 12 Pro Max de 1.100 de dolari cand vine vorba de zoomul camerei. Pentru a demonstra superioritatea lui S21 Ultra, il vedem cum face zoom pe Luna (zoom digital de 100x, adica) si capteaza o Luna cu aspect clar, in timp ce zoom-ul digital de 12x al iPhone-ului nu reuseste sa capteze mai mult decat o mica pata alba neclara.

A cumparat cineva un telefon pentru zoom? si daca da, va rog sa-mi spuneti in comentarii la ce il folositi. in orice caz – destul de impresionant, S21 Ultra, iata o reclama care transmite rapid un punct de vedere.

Spuneti-ne, au functionat aceste reclame?

Iata cateva dintre cele mai amuzante reclame de atac ale celor de la Google, Apple, Samsung si Nokia, care se adreseaza unii altora. Anunturile de acest gen nu sunt usor de privit in urma, pentru ca, dupa cum puteti vedea, companiile tind sa le elimine dupa un timp, asa ca haideti sa le apreciem cat mai putem.

si spuneti-ne, ati reusit vreodata reclame de atac sa va convingeti sa cumparati un produs? Cel putin va distreaza, sau le considerati meschine si rautacioase? Pentru ca, sa recunoastem, probabil ca reclamele de atac nu vor disparea niciodata.

S-ar putea sa te intereseze si pe tine:

  • Toate focurile de arma trase de Google catre Apple in timpul evenimentului Pixel 6

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.