Apple le ofera unor dezvoltatori de aplicatii o marja de manevra in urmarirea utilizatorilor in scopuri publicitare
| |

Apple le ofera unor dezvoltatori de aplicatii o marja de manevra in urmarirea utilizatorilor in scopuri publicitare

Se presupune ca functia de transparenta in urmarirea aplicatiilor (ATT) de la Apple permite utilizatorilor de iPhone sa renunte la platforma de urmarire care trimite reclame directionate catre utilizatori. insa, potrivit unui raport publicat in Financial Times (via AppleInsider), Apple a facut o „schimbare nerecunoscuta” care permite companiilor sa indoaie regulile Apple in asa fel incat dezvoltatorii de aplicatii sa poata primi in continuare date personale „la nivel de utilizator”.

Apple permite companiilor sa utilizeze date agregate sau anonime fara identificatori

Una dintre companiile care s-a plans cel mai tare dupa ce Apple a anuntat ATT a fost Facebook, mergand chiar pana la a plasa anunturi de o pagina intreaga in ziare in care a denuntat efectul pe care ATT l-ar avea asupra micilor intreprinderi. Cu toate acestea, directorul operational al companiei de socializare, Sheryl Sandberg, a declarat ca societatea este angajata intr-un efort de a-si reface infrastructura publicitara „folosind mai multe date agregate sau anonime”.


Functia Apple de transparenta a urmaririi aplicatiilor incearca sa le permita utilizatorilor de iPhone sa renunte la urmarirea lor
Financial Times noteaza ca o alta firma de social media, Snap, a vorbit cu investitorii si a declarat ca va prezenta agentilor de publicitate „o vizualizare mai completa, in timp real” a reclamelor lor, indiferent daca utilizatorii de iPhone au ales sa renunte la urmarire sau nu. Publicatia economica noteaza ca documentatia Apple privind confidentialitatea utilizatorilor spune ca dezvoltatorii „nu pot obtine date de la un dispozitiv in scopul identificarii unice a acestuia”.

The Times a adaugat ca acest lucru inseamna ca utilizatorii iPhone ar putea fi grupati in functie de comportamente in loc de numere unice de identificare pentru a trimite reclame directionate. in documentatia ATT de la Apple se spune ca dezvoltatorii nu au voie sa „ia amprente sau sa foloseasca semnale de pe dispozitiv”. Dar, inca o data, acest lucru se refera la dorinta Apple de a bloca posibilitatea ca un dezvoltator sa poata identifica un utilizator sau o anumita unitate iPhone.

Utilizarea datelor anonime devine un standard in industrie

Apple spune ca, inainte de a colecta date personale, dezvoltatorii trebuie sa elimine datele personale de orice identificatori „cum ar fi ID-ul sau numele utilizatorului”. Acest tip de urmarire devine rapid standardul in industrie.

Solutiile agregate sunt folosite de 95% dintre clientii lui Oren Kaniel, potrivit ArsTechnica. Kaniel este directorul general al directorului executiv al AppsFlyer, o firma de analiza si atribuire a marketingului mobil.

Directorul operational al companiei de platforme de date despre clienti BlueConic, Cory Munchbach, spune ca Apple nu mai poate folosi o interpretare stricta a regulilor sale de urmarire, deoarece aceasta ar crea o perturbare prea mare a afacerii cu aplicatii mobile. Domnia sa spune: „Apple nu se poate pune in situatia in care, practic, sa isi eviscereze aplicatiile cele mai performante din perspectiva consumului utilizatorilor. Acest lucru ar afecta in cele din urma iOS”.

Apple ofera dezvoltatorilor de aplicatii mai multa libertate de actiune decat lasa sa se vada

Ea adauga ca, desi companiile vor spune ca se uita la datele la nivel de utilizator doar dupa ce acestea au fost anonimizate, nu exista nicio modalitate de a sti cu adevarat, fara a vizualiza datele sau algoritmii utilizati, daca datele utilizatorilor sunt protejate. Prin urmare, Apple are incredere in aceiasi oameni pe care Tim Cook i-a numit „escroci care cauta doar sa faca bani rapid”.

Munchbach spune: „Daca precedentul istoric in domeniul tehnologiei publicitare este valabil, aceste cutii negre ascund o multime de pacate. Nu este nerezonabil sa presupunem ca lasa mult de dorit.” Lockdown Privacy, o aplicatie folosita pentru a bloca urmaritorii de reclame, a numit politica Apple „inutila din punct de vedere functional in ceea ce priveste oprirea urmaririi de catre terti”. Dupa ce a facut cateva teste, Lockdown Privacy a ajuns la concluzia ca datele personale si informatiile legate de anumite dispozitive „sunt trimise catre urmaritori in aproape toate cazurile”.

Unele companii spun ca agentii de publicitate trebuie sa cunoasca anumite informatii, cum ar fi limba utilizatorului si dimensiunea ecranului dispozitivului sau. Fara acestea, experienta aplicatiei ar fi ingrozitoare. Asa stand lucrurile, aplicatiile proprii ale Apple nu trebuie sa respecte reglementarile ATT pe care le-a dezvoltat. Dar s-ar putea ca Apple sa ofere tuturor dezvoltatorilor mai multa libertate de actiune decat lasa sa se vada.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.