Apple cumpara in liniste reclame pentru aplicatiile cu abonament
|

Apple cumpara in liniste reclame pentru aplicatiile cu abonament, profitand de un joc de arbitraj

Potrivit unui raport publicat de Forbes, mai multi dezvoltatori de aplicatii spun ca Apple cumpara in secret reclame Google pentru aplicatiile de abonament pentru iOS gasite in App Store fara aprobarea dezvoltatorilor aplicatiilor. Raportul sustine ca Apple face acest lucru pentru a o ajuta sa colecteze milioane de dolari din venituri din abonamente si numeste acest lucru „arbitraj publicitar”. Arbitrajul este practica de a face un pariu acoperit pe Wall Street prin cumpararea si vanzarea acelorasi actiuni pe piete diferite pentru a profita de o mica diferenta de pret.

Apple plateste pentru a face publicitate aplicatiilor cu abonament pentru a colecta partea sa de 30% si 15% din platile din aplicatie

Ceea ce face Apple, potrivit Forbes, este sa plateasca din banii proprii pentru a face reclama unei aplicatii. Sa spunem, de exemplu, ca Apple plateste pentru a face publicitate la HBO Max pe Google, cheltuindu-si banii proprii. S-ar putea sa credeti ca ar fi grozav ca Apple sa va faca reclama pentru afacerea dumneavoastra, dar exista o problema. Daca aplicatia in cauza permite abonatilor sa faca platile prin intermediul procesului de plata in aplicatie al Apple, gigantul tehnologic primeste 30% din costul abonamentului pentru primul an si 15% pentru fiecare an urmator pe durata abonamentului.


Reclama HBO Max ar fi fost platita de Apple
Unele abonamente ii pot costa pe utilizatori sute de dolari pe an. Apple ar putea plati intre 5 si 10 dolari pentru fiecare reclama care duce la un nou abonament, iar veniturile ar putea fi de 50 de dolari sau mai mult. O sursa a declarat: „Clientul nu stie, utilizatorul nu stie ca cei 54 de dolari se duc la Apple, nu la dezvoltator”. si nu numai atat. Atunci cand un abonat plateste pentru un abonament prin intermediul platformei de plata in aplicatie a Apple, acesta este considerat client Apple, iar Apple nu dezvaluie informatii despre el, ceea ce face ca dezvoltatorilor sa le fie greu sa se ocupe de serviciul clienti.

Un director de marketing de la un dezvoltator de aplicatii a subliniat diferenta dintre a trata cu un client abonat prin intermediul Apple si un client al carui abonament a fost procesat de dezvoltator. „Experienta utilizatorului este mult mai proasta. Cand cumperi de la dezvoltator, acesta are o relatie cu tine… cand cumperi de la Apple: imi pare rau, esti clientul Apple, nu al nostru, iar daca ai o problema cu un abonament… nu prea putem sa-i ajutam.”

Iar acest lucru nu ia in considerare cresterea preturilor la reclame pe care Apple o provoaca atunci cand liciteaza pentru aceleasi sloturi. in timp ce Apple cheltuieste bani pe publicitate HBO Max pentru a obtine acel procent din taxele de abonament care trec prin platforma sa. Acest lucru forteaza HBO sa cheltuiasca mai mult decat Apple pentru a obtine spatiul publicitar de top, astfel incat sa poata fi observat de consumatori.

O alta sursa explica modul in care micul joc de arbitraj al Apple afecteaza in mod negativ dezvoltatorii. „ii afecteaza pe agentii de publicitate LTV (valoarea pe durata de viata a unui client) sunt mai mici… asa ca nu numai ca te costa mai mult sa faci publicitate, dar nu poti cheltui la fel de mult. Apple nu doar ca face mai multi bani de pe urma dezvoltatorilor … ci le afecteaza afacerea.”

Apple are o dorinta arzatoare de a intra in jocul publicitatii

Unii analisti le-au spus clientilor ca functia Apple App Tracking Transparency este o perdea de fum pentru a acoperi propriile ambitii publicitare ale Apple. Dupa cum spune o sursa: „Oricine care intelege elementele de baza ale arbitrajului ar putea inventa acest lucru. stim cu totii ca ceea ce face Apple pentru chestiile legate de confidentialitate este pentru propriile buzunare. Nu mi s-a parut corect ca in fundal sa faca acest lucru dezvoltatorilor… nu este etic.”

Puteti afla daca un anunt pentru un serviciu de abonament a fost plasat de Apple sau de dezvoltatorul aplicatiei facand clic pe link. Daca va duce la App Store, anuntul provine de la Apple. Daca linkul va duce pe site-ul web al dezvoltatorului, anuntul a fost facut de dezvoltatorul aplicatiei.

Deoarece Apple isi face publicitate pe Google, acesta ar putea ingreuna lucrurile, impiedicand Apple sa isi plaseze reclamele prin intermediul platformei sale. Dar Google ar fi spus dezvoltatorilor de aplicatii care s-au plans ca nu depinde de companie cine cumpara reclame pe site-urile sale. Iar propriile politici ale Google permit Apple sa foloseasca marci comerciale apartinand altor companii daca anunturile sunt „dedicate in principal vanzarii (sau facilitarii clare a vanzarii) de produse sau servicii, componente, piese de schimb sau produse sau servicii compatibile care corespund marcii comerciale”.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.