Apple App Store domina in continuare; TikTok ramane cea mai populara aplicatie in general
| | | | |

Apple App Store domina in continuare; TikTok ramane cea mai populara aplicatie in general

Potrivit Sensor Tower, se asteapta ca cheltuielile consumatorilor pentru achizitii in aplicatii, aplicatii premium si abonamente in Apple App Store si Google Play Store sa atinga 133 de miliarde de dolari pentru anul 2021. Acest lucru ar reprezenta o crestere de 19,7% de la an la an fata de cele 111,1 miliarde de dolari care au fost cheltuite de consumatori in ambele magazine de aplicatii iOS si Android anul trecut. Aceasta cifra a fost usor mai mica decat castigul de 21% de la an la an generat de public in 2019.

Veniturile din App Store raman de 1,8 ori mai mari decat suma colectata in Google Play Store

Sensor Tower se asteapta ca cheltuielile consumatorilor in App Store sa creasca cu 17,7% in ritm anual, de la 72,3 miliarde de dolari la 85,1 miliarde de dolari. Posibil din cauza sumei mai mici cheltuite in Google Play Store, cresterea procentuala anuala ar trebui sa fie considerabil mai mare decat cea pe care am vazut-o in cazul App Store; pentru 2021, Sensor Tower se asteapta ca veniturile din Google Play Store sa ajunga la 47,9 miliarde de dolari, pentru o crestere de 23,5% fata de 38,8 miliarde de dolari de anul trecut.


Topul aplicatiilor in functie de venituri
Interesant este ca in 2021 si 2020 suma cheltuita in App Store va fi de aproximativ 1,8 ori mai mare decat veniturile colectate de Google in Play Store. Combinand activitatea atat in App Store, cat si in Google Play Store, TikTok este cel mai mare producator de venituri dintre aplicatiile care nu sunt jocuri. in primele 11 luni ale anului, TikTok a incasat venituri de 2 miliarde de dolari, in crestere cu 67% fata de 1,2 miliarde de dolari, cat a incasat aplicatia video de tip short-form in primele 11 luni ale anului trecut.


Topul aplicatiilor in functie de numarul de instalari
Pana la sfarsitul acestui an, veniturile TikTok pe platformele iOS si Android ar trebui sa ajunga la 2,3 miliarde de dolari, ceea ce ar trebui sa duca cifra castigurilor sale pe viata la 3,8 miliarde de dolari. YouTube ar trebui sa termine pe locul al doilea, urmat de Piccoma, Tinder si Disney+. TikTok si YouTube au ocupat locurile unu si doi in App Store in primele 11 luni ale anului, Tinder fiind pe locul trei, Tencent Video pe patru si iQIYI pe cinci.

in Google Play Store, in prezent, TikTok se afla pe locul al patrulea, cu aplicatia de abonament pentru stocare in cloud Google One pe primul loc. Serviciul japonez de abonament la manga Piccoma este acum pe locul al doilea, Disney+ fiind pe locul al treilea si HBO Max pe locul al cincilea.

TikTok este cea mai instalata aplicatie la nivel global

Pana acum, in acest an, descarcarile globale de aplicatii au avansat cu doar 0,5% fata de anul trecut, de la 142,9 miliarde in ambele magazine de aplicatii anul trecut la 143,6 miliarde in acest an. Magazinul Google Play Store va fi in intregime responsabil pentru aceste castiguri modeste, deoarece instalarile pe platforma cu Android vor inregistra o crestere de 2,6% de la an la an, ajungand la 111,3 miliarde de la 108,5 miliarde. Pe App Store al Apple, numarul de instalari va scadea cu 6,1% in acest an, pana la 32,3 miliarde.


Topul jocurilor mobile in functie de venituri
Cea mai instalata aplicatie la nivel global va fi TikTok, care va obtine aceasta denumire si pe App Store. Combinand App Store si Google Play Store, descarcarile TikTok ar trebui sa se ridice la aproximativ 745,9 milioane, in scadere cu 24% fata de cele 980,7 milioane de descarcari pe care aplicatia le-a generat anul trecut. in 2021, TikTok a fost eliminata de pe piata sa de top (India) si a inregistrat in continuare performante puternice. Aplicatiile de social media si de mesagerie au dominat lista de descarcari, Facebook fiind pe locul al doilea, Instagram pe locul al treilea, WhatsApp pe locul al patrulea si Messenger pe locul al cincilea la nivel general.


Topul jocurilor mobile in functie de numarul de descarcari
Pe App Store, dupa TikTok vor urma YouTube, WhatsApp, Instagram si Facebook (ultimele trei sunt toate unitati Facebook). Pe Play Store, Facebook detine in prezent primul loc, cu 500,9 milioane de instalari. in total, Facebook va contabiliza 624,9 milioane de descarcari, in scadere cu 12% fata de 707,8 milioane.

Cheltuielile totale pentru jocuri mobile ar trebui sa ajunga la 89,6 miliarde de dolari atat in App Store, cat si in Play Store, ceea ce inseamna o crestere de 12% de la an la an. Cu toate acestea, ca procent din toate aplicatiile achizitionate, jocurile mobile au inregistrat o scadere de la 74,1% in 2019 la 67,4% in acest an. Jocurile mobile sunt vazute la sfarsitul anului 2021 reprezentand 61,5% din veniturile App Store, in timp ce jocurile sunt mai importante pentru Google Play Store si ar trebui sa compuna 78% din veniturile de pe aceasta platforma.

Jocurile mobile vor reprezenta venituri globale de 52,3 miliarde de dolari in App Store, in crestere cu 9,9% fata de cele 47,6 miliarde de dolari de anul trecut. Jocul Honor of King al celor de la Tencent va incheia anul acesta ca fiind cel mai bine vandut joc din App Store, cu venituri de 2,9 miliarde de dolari numai pe aceasta platforma. Aceasta reprezinta o crestere de 16% fata de cele 2,5 miliarde de dolari generate de joc in 2020.

37,3 miliarde de dolari vor fi cheltuite in Google Play Store la nivel mondial pentru jocuri mobile in acest an, in crestere cu 16,6% pe an. Jocul de top este Moon Active’s Coin Master, care si-a vazut veniturile atingand aproape 912 milioane de dolari, pentru o crestere anuala de 13% Anul trecut, acest joc a contabilizat venituri de 809,8 milioane de dolari in Play Store.

Numarul de instalari de jocuri pe mobil va scadea cu 1,6% in acest an, ajungand la 55,3 miliarde. Acest declin se datoreaza cresterii uriase a descarcarilor de jocuri de anul trecut datorita pandemiei. in App Store, instalarile de jocuri vor scadea cu 14,9%, ajungand la 8,6 miliarde in App Store, in timp ce descarcarile de jocuri din Play Store vor incheia anul in crestere cu 1,3%, ajungand la 46,7 miliarde.

Cel mai instalat joc pentru ambele magazine de aplicatii combinate va fi Garena Free Fire; doar in App Store este vorba de PUBG Mobile, iar in Google Play Store de Garena Free Fire.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *