Apple anunta Self Service Repair; consumatorii pot obtine acum piese si instrumente pentru a-si repara singuri iPhone-urile
| |

Apple anunta Self Service Repair; consumatorii pot obtine acum piese si instrumente pentru a-si repara singuri iPhone-urile

Apple a introdus astazi Self Service Repair, care va permite accesul la piese si unelte originale Apple pentru clientii care nu se deranjeaza sa se ocupe singuri de reparatii. Unitatile iPhone 12 si iPhone 13 vor fi primele produse Apple care vor permite Self Service Repair. Se asteapta ca acesta sa fie urmat de Self Service Repair pentru Mac-urile cu motor M1. Serviciul va fi oferit in SUA incepand cu inceputul anului viitor si se va extinde in alte tari pe parcursul restului anului.

Clientii Apple vor putea sa repare bateria, ecranul si camera foto de pe iPhone-ul lor

Clientii Apple care iau parte la programul de reparatii in regim de autoservire se vor alatura celor peste 5.000 de furnizori de servicii autorizati Apple (AASP) si 2.800 de furnizori independenti de reparatii care au acces la aceleasi piese, instrumente si manuale. intr-o postare de astazi, Apple noteaza ca „Faza initiala a programului se va concentra pe modulele cel mai des reparate, cum ar fi ecranul iPhone, bateria si camera foto. Posibilitatea de a efectua reparatii suplimentare va fi disponibila in cursul anului viitor”.


in loc sa mearga la un centru de reparatii autorizat, proprietarii de iPhone vor putea sa isi faca singuri reparatii limitate
Jeff Williams, directorul de operatiuni (COO) al Apple, declara: „Crearea unui acces mai mare la piesele originale Apple le ofera clientilor nostri si mai multe optiuni in cazul in care este nevoie de o reparatie. in ultimii trei ani, Apple a dublat aproape de doua ori numarul de unitati de service cu acces la piesele originale Apple, instrumente si instruire, iar acum oferim o optiune pentru cei care doresc sa efectueze singuri reparatiile.”

Apple adauga ca „construieste produse durabile, concepute pentru a rezista rigorilor utilizarii zilnice. Atunci cand un produs Apple necesita reparatii, acesta poate fi intretinut de tehnicieni calificati care folosesc piese originale Apple in mii de locatii, inclusiv Apple (in magazine sau prin posta), AASP, furnizori independenti de reparatii si, acum, proprietari de produse care sunt capabili sa efectueze singuri reparatiile.”

Potrivit Apple, „Prin proiectarea produselor pentru durabilitate, longevitate si posibilitate sporita de reparare, clientii se bucura de un produs de lunga durata, care isi pastreaza valoarea timp de ani de zile. De asemenea, Apple ofera ani de zile actualizari de software pentru a introduce noi caracteristici si functionalitati.”

Clientii Apple vor primi unelte si piese de la Apple Self Service Repair Online Store

Clientii ar trebui sa consulte manualul de reparatii pentru a se asigura ca se simt confortabil sa efectueze o reparatie in siguranta. in acest caz, consumatorul va comanda piesele si uneltele necesare folosind Apple Self Service Repair Online Store. Clientii care returneaza piesa veche pe care au inlocuit-o pentru reciclare vor primi un credit care poate fi utilizat pentru achizitionarea de piese si unelte.

Apple spune ca noul magazin va oferi peste 200 de piese si unelte care vor permite clientilor sa efectueze cele mai frecvente reparatii la modelele iPhone 12 si iPhone 13. Compania noteaza ca, in ultimii trei ani, numarul de locatii de service cu acces la piese, unelte si instruire originale Apple s-a dublat, inclusiv 2.800 de furnizori independenti de reparatii.

Compania are 5.500 de furnizori autorizati de servicii Apple la nivel global, care sunt pregatiti sa ajute clientii sa repare toate dispozitivele Apple, indiferent daca acestea sunt sau nu mai sunt acoperite de garantie.

Apple a fost presata sa faca aceasta miscare de investigatia Comisiei Federale pentru Comert (FTC) privind utilizarea de catre producatorii de tehnologie a restrictiilor privind cine si cand poate repara produsele sale. Un exemplu este utilizarea de catre Apple a unui cip microcontroler care trebuia sa fie inclus cu un ecran de inlocuire pentru ca Face ID sa functioneze. Cu alte cuvinte, Apple a incercat sa forteze clientii sa apeleze la ateliere de reparatii autorizate, amenintand ca va impiedica functionarea Face ID.

Apple nu mai foloseste Face ID ca parghie pentru a obtine repararea ecranului iPhone la anumite ateliere de reparatii

Dar, in iulie, FTC a precizat ca Apple nu poate folosi Face ID ca parghie, iar agentia de reglementare a declarat: „Desi restrictiile ilegale de reparatii nu au fost, in general, o prioritate de aplicare a legii pentru Comisie de mai multi ani, Comisia a decis ca va dedica mai multe resurse de aplicare a legii pentru a combate aceste practici.”

FTC a adaugat ca „Comisia (in 2019) a descoperit dovezi ca producatorii si vanzatorii pot, fara o justificare rezonabila, sa restrictioneze concurenta pentru serviciile de reparatii in numeroase moduri, inclusiv: impunerea de restrictii fizice (de exemplu, utilizarea de adezivi); limitarea disponibilitatii pieselor, manualelor, software-ului de diagnosticare si a instrumentelor la retelele de reparatii autorizate ale producatorilor”.

La inceputul acestei luni, Apple a declarat ca va renunta la planul sau de a pune in pericol Face ID atunci cand ecranul unui iPhone trebuie reparat. Aceasta schimbare de opinie va ajuta atelierele de reparatii care nu au banii necesari pentru a achizitiona echipamentul necesar pentru a trece la microcontroler si le va permite sa faca reparatii la ecran. La urma urmei, astfel de lucrari ar putea fi destul de profitabile pentru micile ateliere de reparatii.

Iar astazi, asa cum am subliniat, Apple a introdus Self Service Repair.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.