Aceasta populara aplicatie pentru siguranta familiei va vinde datele tale de localizare oricui are bani
| |

Aceasta populara aplicatie pentru siguranta familiei va vinde datele tale de localizare oricui are bani

Datele vandute de Life360, o aplicatie care ii ajuta pe oameni sa isi impartaseasca locatia cu membrii familiei, sunt vandute de dealerii de date oricui este dispus sa plateasca pentru ele, a constatat The Markup. in centrul raportului se afla doi fosti angajati ai Life360 si doua persoane care in trecut au lucrat pentru doi dintre clientii sai – Cuebiq si X-Mode.

Aplicatia are o baza de utilizatori de 33 de milioane de clienti si este folosita de obicei de parinti pentru a-si supraveghea copiii. Politica de confidentialitate a Life360 precizeaza in mod clar ca vinde datele pe care le colecteaza de la utilizatorii aplicatiei intr-o forma de-identificata. Angajatii chestionati de The Markup au dezvaluit ca firma nu ia masurile necesare pentru a se asigura ca informatiile nu sunt urmarite pana la persoane. Unora dintre clienti le sunt vandute date brute de localizare, iar compania spune ca are incredere in clientii sai pentru a ascunde aceste informatii.

Aparent, Life360 este sursa principala de date de localizare pentru majoritatea entitatilor, o afirmatie pe care fondatorul si directorul general Chris Hulls nu o confirma si nici nu o infirma. El spune ca datele reprezinta o parte importanta a companiei si le permite sa mentina serviciile de baza gratuite, inclusiv functiile care au „imbunatatit siguranta soferilor si au salvat numeroase vieti”. Anul trecut, vanzarile de date de localizare au reprezentat 20 la suta din venituri.

Se pare ca datele sunt folosite de fonduri de acoperire sau de firme care fac publicitate tintita si de organizatii guvernamentale precum Centrele pentru controlul si prevenirea bolilor si Departamentul american al Apararii.

in trecut, s-a constatat ca X-Mode a vandut date de localizare de la aplicatiile de rugaciuni musulmane unor contractori guvernamentali din SUA. Cuebiq a vandut date de localizare unor organizatii de stiri precum The New York Times si NBC News la inceputul pandemiei, deoarece acestea erau dornice sa afle despre noile modele de deplasare a populatiei in timpul perioadei de izolare timpurie.

Life360, care a inceput sa vanda date in 2016, a instituit o politica care interzice vanzarea de date in scopuri de aplicare a legii in 2020, iar acest lucru se aplica si clientilor care obtin date de la aceasta. Nu se stie daca acestia respecta aceasta politica.

Desi Life360 a inregistrat o pierdere de 16,3 milioane de dolari in 2020, isi extinde activitatea pentru a include produse pentru alerte privind incalcarea datelor, monitorizarea creditelor si protectia impotriva furtului de identitate.

in 2019, a cumparat aplicatia de monitorizare a timpului petrecut in fata ecranului de catre familie ZenScreen, iar in aprilie a achizitionat Jiobit, care produce dispozitive de localizare portabile pentru copii, animale de companie si persoane in varsta. Cel mai recent, a dezvaluit ca intentioneaza sa cumpere Tile, o companie care produce dispozitive de urmarire Bluetooth pentru a ajuta consumatorii sa gaseasca obiecte pierdute cu usurinta, cum ar fi portofele si chei. Hulls spune ca datele de pe dispozitivele Tile nu vor fi vandute.

Life360 ofera o optiune utilizatorilor aplicatiei sale pentru a dezactiva vanzarea datelor de localizare.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.